... och nu har jag (dom) ett skumbo fullt med små vita ägg!!!
Jag har läst en del här på zoopet och hittat många bra länkar också. Detta var en rejäl överaskning för jag trodde inte det var så himla lätt att få dom till lek. I morse trodde jag honan var dålig för hon låg helt stilla och hade en märklig vinkel. Nu vet jag varför [:o].
Jag har ett gäng kilfläcksrasborer i akvariet och de har snappat åt sig några ägg men hanen är ganska duktig på att simma runt och fånga dem, hur många kommer det egentligen? verkar aldrig ta slut!
Jag har tyvärr ingen möjlighet att flytta dem heller, det kanske jag borde???
oj oj oj.
Jo, min fråga är:
Kan jag ge cyklops till ynglen eller är det för stort???? Jag har hemma till ciklidynglena nämligen.
Vad kul! :D Jag blev lika överaskad över mitt yngel som du, speciellt att de hade en sån liten chans hos mig.
Kampyngel är bara små prickar direkt efter kläckningen de hoppar och studsar väldigt snabbt :) omöjligt att fånga och flytta. Det är bra att du har många växter annars får du låta naturen ha sin väg och hoppas att några klarar sig.
Mina små hittade som tur själva en tillflykt bakom innebakgrunden via ett nät. Nu har de växt lite, upp till ca 2-3 mm så att jag ka se dem simma :) Vet faktiskt inte hur många det gömmer sig där men tror inte att det är så hemskt många ändå.
Som mat köpte jag Tropical Mikrovit Basic, det verkar funka, det är i pulver form som man strör över ytan. Vet tyvärr inget om cyklops.
Är väldigt nyfiken hur det ska gå för ditt yngel, berätta sen, lycka till :)