Kampfiskavel

#1 - 24 januari 2005 18:38
behöver tips hur och när man bör nörja mata dom med ex Liquify no1 och resterande matsorter..

Skulle vara kul att få reda på uppväxtens olika faser. När händer vad?

Yngel finns... bytte lite vatten på de knappt 1dygn (kom under natten mellan 23-24jan 05) gamla- nu simmar de upp mot ytan efter att ha rörts om och hanen verkar inte alls bry sig.
Gjorde jag fel? Överlever de utan skumboet? Överlever de utan hanen?
#2 - 24 januari 2005 18:49
Liquify no1 ska man helst börja ge reda när fiskarna leker eftersom det ska starta en odling av mikroskopiska djur (minns inte hur man stavar till dom) som ynglen kan äta av när dom kläckts.
#3 - 24 januari 2005 18:57
Fortsättning på förra inlägget (blev avbruten) :) ....
Efter bara några dagar ca3 dagar så kan man börja ge dom nykläckt artemia va 3-4ggr/dag.
Mina yngel är nu ca 4veckor och jag har börjat ge dom artemia morgon och kväll och mitt på dagen så ger jag dom flingfoder torkade mygglarver som jag krossat till ett pulver.
#4 - 24 januari 2005 20:14
hmm.. jag tror hanen hann äta upp alla ynglena inna njag hann ta bort honom.. får ta en ny omgång.. har en annan hona jag vill avla på oxå... får se hur det går...
han var verkligen snabb .. men så blev det ju inte så många heller.. :(
#5 - 25 januari 2005 14:41
Har han redan ätit upp dom? Min hane var tilsammans med sina yngel i ca tre dagar och han började inte äta upp dom. Konstigt. Om han gör det igen så bör du byta hane.

Annons