Min kampfisk mår inte bra just nu. Det började igår så jag bytte lite vatten, höjde temperaturen med bara ngn grad & hade i lite salt.
Hans fenor trasas sönder mer och mer, igår låg han mest på botten i ngn hörna av akvariet, idag hänger han uppe vid ytan bakom lite växter. Men han är inte alls sig lik. Han åt inget igår & han har inte ätit ngt idag. han ser ut att vara ganska "uttråkad" liksom.
Det enda som jag har gjort var att jag fyllde på med lite mer växter i förrgår, annars är allt som det ska vara i hans akvarium.
Temperaturen ligger på 26 c. Ska jag kanske höja ännu mer?
Han går själv i akvariet. Jag har haft kampfisken en vecka nu, han var lite "sliten" när jag köpte honom men han var den av kampfiskarna som var snyggast. När han kom hit så fick han först gå i 100 liters burken med några få endlers guppyn & black mollyn. Efter ett par dagar fick han flytta in i sitt egna akvarium som är på 45 liter. Han har en liten pump som jag har dragit ner utflödet på en del så den kan det väll inte bero på , eller kan den göra det? Pumpen är en AquaEl unifilter 280.
Det var egentligen inte meningen att jag skulle köpa ngn kampfisk just då så jag hade helt enkelt inte ställt i ordning ngt extra akvarium. Men när jag såg honom på affären så kunde jag helt enkelt inte låta bli, han var ju så himla fin. Så han är väll mer eller mindre ett impulsköp kan man säga. Men jag vill ju att han ska må bra & att han får vara frisk..
Innan jag stoppade ner honom i 45 liters burken så fick det ju stå ett par dagar & jag hade i vattenberedningsmedel samt att jag tog en del vatten från det andra akvariet och hade i
Vad tror ni , ska jag kanske byta mer vatten, höja temperaturen ännu mer eller vad ska jag göra för att han ska piggna på sig?
Hälsningar från Anneth