Kampfisken uppför sig konstigt

#1 - 15 maj 2006 18:24
[FONT=Arial]Hej![/FONT]
[FONT=Arial]Idag köpte jag en hona till min kampfiskhane.Nu har han börjat att spänna sig och gälarna kommer ut :eek:. Han jagar också henne. Är han leksugen eller vill han bara retas?[:(]:mad: [?] [/FONT]
#2 - 15 maj 2006 19:33
dom brukar göra så vad jag vet även spänna ut gälarna, men testa att ta up honan och sen lägga hon i en plast påse med vatten, och stoppa ner den i akvariet i en stund släpp sen ut honan så kanske dom blir lite lugnare annars för du flytta på honan lycka till!:D
#3 - 15 maj 2006 19:45
inte för att det har med saken att göra men det gjorde min kampfisk hane med.Och han gjorde det mot glaset också.
#4 - 15 maj 2006 19:56
det gjorde min med men efter dom hade lek så blev han lugn o fin,
#5 - 15 maj 2006 20:31
så var det med min kampfisk innan oxå.....att hanen spände upp sina fenor framför glaset och framför och framför honan....men tre veckor efet ratt de hade lekt så var hanen snäll mot honan:D:D
#6 - 16 maj 2006 14:44
Om du inte ska odla på dem ska du inte ha dem ihop! Det är inte så konstigt att hanen spänner upp sig, han tror de ska leka. Om du ska ha yngel så lägg honan i en genomskinlig burk i vattnet så han ser henne men inte kommer åt henne. Han kommer att bygga skumbo. När honan är lekvillig visar hon ofta vertikala ränder på kroppen.

Vill du veta mer om Kampfiskar, gå in på forumet och ställ dina frågor där.
http://s14.invisionfree.com/Quality_Bettas/index.php

Annons