Kan inte se filmer?

#1 - 13 februari 2013 14:28
Varför, kan jag inte se en del filmer som läggs upp i trådarna:confused:. Detta "fenomen" har pågått sen kanske en månad tillbaka - filmerna är inte "klickbara"...väldigt irriterande är det.

//Inger
#2 - 13 februari 2013 20:12
Ok, svarar mig själv då. Ingen kan ge mig tips på vad som kan vara fel.
Jag fick ett förslag om, att byta webbläsare - men IE borde väl funka tycker jag. Fast vem sjutton vill se på filmer egenligen:D.

//Inger
#3 - 13 februari 2013 20:15
Att du inte får svar från mig är för att jag inte vet. Har jag nåt krångel med en webbläsare testar jag någon av de andra jag har Firefox, Chrome t.ex. Kan ibland tycka att det kan bli krångel att se om jag inte är inloggad i Youtube. Men vet inte om det bara är nåt jag kan få för mig. Får också stopp ibland.
#4 - 13 februari 2013 22:55
Sv: Kan inte se filmer?

Testa rensa cookies/kakor kanske hjälper?

/David
#5 - 14 februari 2013 06:02
Jag brukar ha krångel innan firefox uppdaterar sig, kanske inte alls har med saken att göra då jag inte kan ett skit om datorer men jag har fått känslan att min dator funkar så :)
#6 - 14 februari 2013 06:24
Cookies, var det första jag rensade, men det hjälpte inte.
Bluewing, jag har ett YT-konto - om du menar det.

Hur gör jag för att ladda upp Firefox[:o]? Jag kan inte heller ett skit om datorer.

//Inger
#7 - 14 februari 2013 06:52
Här är en sida med Firefox :)

http://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/fx/
#8 - 14 februari 2013 07:20
Flash är ett vanligt format på YT. Se till så att din flashspelare är uppdaterad. Kolla på http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html
#9 - 14 februari 2013 08:19
Flash är ett vanligt format på YT. Se till så att din flashspelare är uppdaterad. Kolla på http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html

Uppdaterade, men det funkar inte ändå:(. Kanske det är min dator, som är felande.

//Inger
#10 - 14 februari 2013 08:25
ne ska det inte vara. men testa en annan webläsare. IE är typ den sämsta och långsamaste på marknaden.
Chrome är snabb o enkel att använda. samt att när du installerar den så hämtar den bokmärken o historiken från IE så du inte behöver lägga in alla bokmärken o sånt igen.

( det gör firefox med iof)

http://www.google.com/intl/sv/chrome/browser/
#11 - 14 februari 2013 08:47
Funkar inte med Chrome heller...GRR!

//Inger
#12 - 14 februari 2013 08:57
men va? ta en skärmdump hur det ser ut när du ska kolla på en film på youtube
#13 - 14 februari 2013 09:26
Du kan inte pröva att kolla på YT i mobilen så länge?
#14 - 14 februari 2013 09:54
gullefjun skrev:
Varför, kan jag inte se en del filmer som läggs upp i trådarna:confused:. Detta "fenomen" har pågått sen kanske en månad tillbaka - filmerna är inte "klickbara"...väldigt irriterande är det.

//Inger

Du skriver att inte länkarna är klickbara. Är det bara YT länkar här ifrån ZOOPET? Vilket det självklart inte är därför då skulle du knappast lägga ner energin till att starta tråden. :)
Kommer du över huvud taget till YT? När du klickar på en YT länk typ denna: http://www.youtube.com/
kommer du inte till YT förstasida? Klipp o klistra!! Lägg in länken i ett nytt fönster.
#15 - 14 februari 2013 10:46
Det är bara på YT-länkar från Zoopet, som jag inte kan se - så självklart lägger jag ner energi på det:).
Din YT-länk funkar inte!
Ni får ursäkta min dåliga datakunskap[:o].

//Inger
#16 - 14 februari 2013 10:49
men vad är det som händer när du klickar på länken?
#17 - 14 februari 2013 13:04
hannesc skrev:
men vad är det som händer när du klickar på länken?

Elektronikfreaks YT-länk funkar helt plötsligt, men annars är det som vanligt. Fick gå tillbaka till IE, eftersom datorn blev helknäpp.
Jag kunde inte skriva inlägg här - inte en bokstav kom fram, å jag fattar ingenting:confused:.

Nu struntar jag i det här, tack alla som försökt hjälpa mig:).

//Inger
#18 - 14 februari 2013 13:26
Är "filmrutan" helt svart? om ja, kan du klicka i nederkanten så att du kan öppna den i helformat typ?

Jag hade detta problemet i höstas ett tag och öppnade jag till helbild så såg jag filmen men inte när den var i litet format i tråden.
#19 - 14 februari 2013 13:41
PiaJo skrev:
Är "filmrutan" helt svart? om ja, kan du klicka i nederkanten så att du kan öppna den i helformat typ?

Jag hade detta problemet i höstas ett tag och öppnade jag till helbild så såg jag filmen men inte när den var i litet format i tråden.

Rutan är svart, med en liten röd fyrkant i mitten, å i den en vit pil som ska klickas på. Det händer inget med mitt klick. Snacka om att jag blir frusterad - det ska ju bara funka liksom, varför har det över huvudtaget fungerat förrut å inte nu helt plötsligt:mad:.
Det här är för mycket för mina stackars hjärnceller - har ju suttit och klickat hit å dit halva dan.

//Inger
#20 - 14 februari 2013 13:54
gullefjun skrev:
Elektronikfreaks YT-länk funkar helt plötsligt, men annars är det som vanligt. Fick gå tillbaka till IE, eftersom datorn blev helknäpp.

Jag kunde inte skriva inlägg här - inte en bokstav kom fram, å jag fattar ingenting:confused:.

Nu struntar jag i det här, tack alla som försökt hjälpa mig:).

//Inger

Jag har varit internetuppkopplad sedan början av 1990-talet så lite har väl snappats upp under åren. :)

Några frågor.

Stationär dator eller notebook?

Fast anslutning typ fiber, ADSL, LAN eller surfar du via mobiltelefonabonnemang?

Du kör Firefox antar jag?

Är det bara YT länkarna här på ZOOPET som inte funkar eller är det även vanliga YT länkar ex på Google
OBS! Klicka Google länken o på några av de filmklipp som ligger på Google så får du se om du kommer in på YT. OBS!

Att det skulle vara något fel på ZOOPETs script ser jag som tämligen uteslutet. Däremot har jag reagerat på att sidan laddar lite långsamt men det har med servern att göra. Men vad händer när du klickar på en YT länk här på ZOOPET? När du klickar en länk så håll nere Shift-tangenten så öppnas länken i ett nytt fönster. Lite lättare att hålla koll på vad som händer på det sättet!

Men mitt tips är att det har varit strul med din internetleverantör.
#21 - 14 februari 2013 13:57
nej hon kör IE.
#22 - 14 februari 2013 13:58
Btw, kan du ex se de här filmerna på YT vars länkar ligger på ZOOPET: just nu lyssnar jag på..
#23 - 14 februari 2013 14:06
YT-länkar ska ju bli filmklipp i inlägg. inte länk

såhär

" target="_blank">
#24 - 14 februari 2013 14:20
hannesc skrev:

Tänkte snarare att någonstans måste ju laddningen fallera. ALLA YT länkar på Flashback ligger ju som klickbara länkar.
#25 - 14 februari 2013 14:25
hannesc skrev:

såhär

" target="_blank">

Japp.

//Inger
#26 - 15 februari 2013 08:16
Det kan vara något script som inte är aktiverat eller så spärrar brandvägg eller virusprogram. Kör själv Firefox, men jag har för mig att man i IE kan lägga till "säkra sidor i inställningarna". Prova att lägga till YT där. Något fel på datorn är det nog inte, utan det är bara en inställningssak, när de uppdateringarna är inladdade. Kan vara klurigt att komma på vad. Man måste in och kolla på flera ställen.
#27 - 15 februari 2013 08:31
Det kan vara något script som inte är aktiverat eller så spärrar brandvägg eller virusprogram. Kör själv Firefox, men jag har för mig att man i IE kan lägga till "säkra sidor i inställningarna". Prova att lägga till YT där. Något fel på datorn är det nog inte, utan det är bara en inställningssak, när de uppdateringarna är inladdade. Kan vara klurigt att komma på vad. Man måste in och kolla på flera ställen.

Det är nog som du säger, att det är en inställningssak.
Jag ska be min "datorlivlina" om hjälp, så kanske det fixar till sig.
Tack för hjälpen:).

//Inger
#28 - 2 mars 2013 11:59
"Felet" är avhjälpt nu. Min "datorlivlina", har just varit här och fixat det:).
Det var som ni sa, "byt webbläsare", vilket jag också gjorde då - men gjorde nåt fel som vanligt. Nu har jag Chrome, och jag kan äntligen se filmer igen - så nu har jag en hel del att ta igen.
Tänkte ni ville veta.

//Inger

Annons