Kan jag ha mer fisk ?

#1 - 1 mars 2008 10:01
Hej alla akvariumälskare !Jag har haft akvarium sedan i sommras så jag är fortfarande nybörjare. Mitt akvarium är på 240 l och jag har 10 st Rosentetra,4 st Blå Gurami, 4 st Guldgurami,4 st Scalarer,10 st Siamesiska Algätare,2 st Ancistrus och 2 st Metallpansarmalar.Jag är sugen på att köpa några till kan jag det eller blir det för mycket fisk ? I så fall vad ? Ska jag hålla mig till dom sorter jag har eller något nytt ? Jag är lite sugen på Citrontetra eller något liknande gärna något som är ljusare eller åt silverhållet. Tacksam för goda råd.PS: Roentetran är mina favoriter härliga och vackra fiskar.
#2 - 1 mars 2008 10:06
Pösen skrev:
Hej alla akvariumälskare !Jag har haft akvarium sedan i sommras så jag är fortfarande nybörjare. Mitt akvarium är på 240 l och jag har 10 st Rosentetra,4 st Blå Gurami, 4 st Guldgurami,4 st Scalarer,10 st Siamesiska Algätare,2 st Ancistrus och 2 st Metallpansarmalar.Jag är sugen på att köpa några till kan jag det eller blir det för mycket fisk ? I så fall vad ? Ska jag hålla mig till dom sorter jag har eller något nytt ? Jag är lite sugen på Citrontetra eller något liknande gärna något som är ljusare eller åt silverhållet. Tacksam för goda råd.PS: Roentetran är mina favoriter härliga och vackra fiskar.

hejsan!
du kan ha mera fiskar ..
du kan ungefär ha 3-4 st till ..
det går alldeles utmärkt.
#3 - 1 mars 2008 10:06
Du har ganska mycket fisk i karet men lite fler pansarmalar är ingen dum idé eftersom de gillar att vara ett stim.
#4 - 1 mars 2008 10:08
du skulle ju kunna ha fler av en stim fisk, men vet du att dina Siameser blir 15 Cm långa...
om jag va du skulle jag köpa 3 metallpansarmalar och kanske lite rosentetror dock blir inte de så stora, jag tänkte på scalarerna kanske kan börja tugga på dem när de blivit vuxna
#5 - 1 mars 2008 10:25
Hej.

Absolut borde du köpa 3-4 pansarmalar till då dom e en stimfisk & inte riktigt trivs eller kommer till sin rätt när dom e färre.
Annars tycker jag du borde nöja dig med dom du har eftersom det e stora arter du har-Gurami,scalare,siamesisk algätare tänker jag då främst på.

Lycka till i fortsättningen med karet!

Mvh Eva
#6 - 1 mars 2008 11:39
:)Oj här var det snabba svar ! Det får bli ett par pansarmalar till. Ett jättetack till er alla.

Annons