KAN man göra akvariumkap?

#1 - 1 juni 2006 21:53
Jag är ute efter ett större nu. Minimum ska vara 200 L... måste man ruinera sig? Kollar man på blocket så är det inte särskilt billigt. Sedan är det så att hittar jag ett fantastiskt kar, 375 L (för stort ändå men häftigt) för 1000:- så ingår det fiskar. Det har jag ju redan :-)

Ni som vet, vad tycker ni om:

zooline för 1550:-
http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?ItemId=2775&SectionId=2726

hur kan detta vara så billigt? ett aquael 1000:-
http://www.pwss.nu/product.php?productid=20&cat=5&page=1
köper man ett 240L koster det bara 1400:-.... är det nåt fel på dessa?? :-)
visst, det ingår inget men det är skit samma än så länge. Köper gärna bara karet till att börja med... om ingen avråder...

Usch, det är rena djungeln det här faktiskt. Är det någon som vet var det finns billiga, BRA akvarium i Skåne?

Någon som har koll på Hornbachs akvarium? Finns det från 200 L där??

Om akvariet är ett par år gammalt, 200 L, utan tillbehör - vad skulle ni ge för det? Ca?

Hmmm.... grunnar....
#2 - 1 juni 2006 21:59
Jag är också mycket intresserad av ämnet, då mitt 375 inte står hemma än, kanske går att hitta billigare?

Så jag normar tråden lite och ber även efter billigt i Sthlm! :)
#3 - 1 juni 2006 22:12
det var det fräckaste!!! :-) nu kommer det säkert bara ramla in svar om Stockholm.... perkele... :-)
#4 - 1 juni 2006 22:23
Haha det är väl så det går till, sthlmarna tar för sig :)...

Btw, vart ser du priserna på gibbon? Letar som en tom men hittar dom inte?
#5 - 1 juni 2006 22:25
känner igen den här tråden, finns de inte en exakt likadan om detta?
#6 - 1 juni 2006 22:30
jaså, finns det? sökte men hittade inte. sorry...

[QUOTE=andreassofus]känner igen den här tråden, finns de inte en exakt likadan om detta?[/QUOTE]
#7 - 1 juni 2006 22:39
Kanske lite lång för dig Nadiagb.. Men Stoby??

http://www.stobyakvarie.se/

Köper nästan allt där ifån. Mycket bra kvalitet på sakerna!!
#8 - 1 juni 2006 22:39
[QUOTE=AndreasR]Haha det är väl så det går till, sthlmarna tar för sig :)...

Btw, vart ser du priserna på gibbon? Letar som en tom men hittar dom inte?[/QUOTE]

sorry för dröjsmålet. fick leta som en galning i "tidigare". det finns på Herkules, "Zooline":
http://www.herkuleszoo.se/akvaristik.html
du får bläddra ner lite antar jag
#9 - 1 juni 2006 22:41
Jag brukar också tycka att många akvarier som säljs på blocket är ganska dyra. Även om säljaren har sänkt priset rejält jämfört med inköpspris får man ju oftast inte precis det man vill ha, utan bara ungefär. Lite som att köpa ett nytt akvariepaket, mycket lull-lull man inte vill ha. Dessutom tycker iallafall jag att det är mer nervöst att köpa ett begagnat akvarium, även om jag har gjort det två gånger utan problem. Ibland dyker det upp riktigt prisvärda akvarier, men de säljs ju ganska fort också. Är ni ute efter begagnat kan ni leta på www.allaannonser.se Där finns annonser från en bunt olika sidor, och priserna ligger emellanåt bra mycket lägre än på blocket.
Ett nytt billigt akvarium utan tillbehör i Stockholm (ledsen nadiagb ;)) kan man hitta på www.globefish.nu Det finns lite olika bud om hur bra akvarier de gör, prova att söka här på zoopet. Men billigt är det.
#10 - 1 juni 2006 22:41
[QUOTE=Isuxs]Kanske lite lång för dig Nadiagb.. Men Stoby??

http://www.stobyakvarie.se/

Köper nästan allt där ifån. Mycket bra kvalitet på sakerna!![/QUOTE]

kära nån... :-) VAD är STOBY för nåt? :-) ska kolla lite....

ahh... hässleholm! då vet jag. ja...kanske inte. får se om man får skjuts nån dag på semester kanske.
#11 - 1 juni 2006 22:42
nadiagb> vart ser du priserna på gibbon?

isuxs> vart ligger stoby? får ingen riktig bild av vart hässleholm ligger?
#12 - 1 juni 2006 22:43
Såg svaret nu nadiagb , tack :) !
#14 - 1 juni 2006 22:46
"Ett nytt billigt akvarium utan tillbehör i Stockholm (ledsen nadiagb ;)) kan man hitta på www.globefish.nu Det finns lite olika bud om hur bra akvarier de gör, prova att söka här på zoopet. Men billigt är det.[/QUOTE]"

Jaha... där kom det...visste väl det... trådtjuveri :-) nå, vem ska ge MIG liknande svar?? hmm??
:-)

ska kolla allaannonser, tack för tipset!
#15 - 1 juni 2006 22:47
lägger mig i. jag fick kolla eniros karta för att begripa var stoby ligger. :-)
ett tips bara.
funkar länken du fick?

[QUOTE=AndreasR]Såg svaret nu nadiagb , tack :) ![/QUOTE]
#16 - 1 juni 2006 22:50
får säga att jag är ganska lack nu. 200 L för 900:- på GlobeFish.... suck. tror jag liftar till huvudstaden! Är det inte typiskt, så säg...? Varför inte i Skåne?

:-(
#17 - 1 juni 2006 22:53
Förlååt nadiagb ^^..

Men vänta nu.. jag kan alltså enligt herkules affären få ett 540 L akvarium, 150*60*60 för 2470kr. En 150 cm lång lysramp för 730kr och ett innerfilter från fluval (700L /H) för 239kr...
Det är inte ens 3.500 vilket är vad Billiga akvarium kostar på blocket.
Driver ni med mig såhär på kvällskvisten? Det är 500 kronor billigare än vad jag ska hämta på lördag som är 375L begagnat...

Drömmer jag? :)
#18 - 1 juni 2006 22:54
Jadå den fungerade utmärkt nadiagb :) tack!
#19 - 1 juni 2006 22:57
[QUOTE=AndreasR]Men vänta nu.. jag kan alltså enligt herkules affären få ett 540 L akvarium, 150*60*60 för 2470kr. En 150 cm lång lysramp för 730kr och ett innerfilter från fluval (700L /H) för 239kr...
Driver ni med mig såhär på kvällskvisten? Det är 500 kronor billigare än vad jag ska hämta på lördag som är 375L begagnat...

Drömmer jag? :)[/QUOTE]Mmm, vissa tecken tyder på att det är i Göteborg man borde bo. Å andra sidan finns det ju annat som talar för den kungliga hufvudstaden...
#20 - 1 juni 2006 22:57
Haha... Jo det e´ inte kul att bo här nere när det gäller sånt.. Humm.. Men i Helsingborg så finns det välazoo och djurriket som också har fina kar. Tror jag såg ett möbelkar på 180L för 1495:- på Djurriket.. Men jag e inte alls säker.. Har så jävla dåligt minne.. Ne ska gå å våldta min kudde nu iaf.. Sov gott =)
#21 - 1 juni 2006 22:58
:-) står det så, så är det väl så! har du möjlighet att åka till Herkules då? FUSK i så fall :-) Ibland så är begagnat kanske bara trams??

[QUOTE=AndreasR]Förlååt nadiagb ^^..

Men vänta nu.. jag kan alltså enligt herkules affären få ett 540 L akvarium, 150*60*60 för 2470kr. En 150 cm lång lysramp för 730kr och ett innerfilter från fluval (700L /H) för 239kr...

Drömmer jag? :)[/QUOTE]
#22 - 1 juni 2006 23:00
god natt och tack för tips!

[QUOTE=Isuxs]Haha... Jo det e´ inte kul att bo här nere när det gäller sånt.. Humm.. Men i Helsingborg så finns det välazoo och djurriket som också har fina kar. Tror jag såg ett möbelkar på 180L för 1495:- på Djurriket.. Men jag e inte alls säker.. Har så jävla dåligt minne.. Ne ska gå å våldta min kudde nu iaf.. Sov gott =)[/QUOTE]
#23 - 1 juni 2006 23:04
idanajad> Är det något speciellt du tänker på här i sthlm? :)
Verkar ju som folk har negativa erfarenheter om globefish?

nadiagb> Varför I skåne? :D..
Men du har ändå en fördel, jag menar.. du kan ju se dig om efter danska affärer ;). Eller så liftar du hit helt enkelt.
#24 - 1 juni 2006 23:06
[quote=nadiagb]:-) står det så, så är det väl så! har du möjlighet att åka till Herkules då? FUSK i så fall :-) Ibland så är begagnat kanske bara trams??[/quote]

Nej men jag tänkte, dom här gibbon är ju tillverkare som säljer vidare till återförsäljare. Om jag har förstått det rätt, och det fanns 3 i SthlmC och 1 i Västerhaninge (väster om där jag bor, Haninge [:o])...

Annars får man väl ta bilen och... nej men.. kostar mer bensinpengar än vad det kostar att lägga ut kanske :).. men ska se vad det kostar i sthlm först.

Men du kan ju köpa karet åt mig, sen skicka med posten :D!
#25 - 1 juni 2006 23:09
hmm... :-)
kan knappast löna sig att köpa kar i Danmark, kostar fetmycket att ta sig över brohe--etet :-) med bil alltså!

[QUOTE=AndreasR]idanajad> Är det något speciellt du tänker på här i sthlm? :)
Verkar ju som folk har negativa erfarenheter om globefish?

nadiagb> Varför I skåne? :D..
Men du har ändå en fördel, jag menar.. du kan ju se dig om efter danska affärer ;). Eller så liftar du hit helt enkelt.[/QUOTE]
#26 - 1 juni 2006 23:11
JAG har tyvärr inte den turen att bo nära Herkules Zoo. Skulle kosta mig också att komma upp dit från Malmö.

"Västerhaninge (väster om där jag bor, Haninge)" :-D
Skäms på dig, sååååå dåligt! Men skrattar ändå...

[QUOTE=AndreasR]Nej men jag tänkte, dom här gibbon är ju tillverkare som säljer vidare till återförsäljare. Om jag har förstått det rätt, och det fanns 3 i SthlmC och 1 i Västerhaninge (väster om där jag bor, Haninge [:o])...

Annars får man väl ta bilen och... nej men.. kostar mer bensinpengar än vad det kostar att lägga ut kanske :).. men ska se vad det kostar i sthlm först.

Men du kan ju köpa karet åt mig, sen skicka med posten :D![/QUOTE]
#27 - 1 juni 2006 23:15
nadiagb..
Jo, justet.. glömde att skåne och danmark inte är samma =D !
Nemen allvarligt.. kan väl inte kosta lika mycket som bensinpengar till sthlm?
Det kostar mer än vad man tror malmö - sthlm!

Jasså det var illa.. hur kommer det sig då att du inte kollar på återförsäljare i Malmö ?

Haha, du får ursäkta det är natten nu ju, då kommer dom där skämten :).
#28 - 1 juni 2006 23:19
Hm.. Malmö-Göteborg borde jag väl ha tänkt mig inte Malmö-Sthlm..
#29 - 1 juni 2006 23:20
AndreasR, har inget emot dåliga skämt! Passar min humor, i alla fall just nu!
har inte ens tänkt tanken att kolla återförsäljare.... något skämmigt att tillstå detta... :-)

bensinpriser vet jag inget om då vi inte har bil men du har väl rätt. tror det kostar 500:- för att komma över bron med bil. vilket du måste ha om du ska ha med ett kar hem... suck. vad JOBBIGT allt blev då! :-)

fiskarna får bo i bubbelbadet! stort och ja... bubbligt! :-)
#30 - 1 juni 2006 23:24
nu blir det natti för mig med. tack för hjälpen!
#31 - 1 juni 2006 23:29
Jaha ok, men se efter om du inte hittar i Malmö :).

Ja men.. bil måste du nog ha även om du ska ha hem karet ifrån danmark eller Gbg :D !

Ja det gör du nog rätt i.. syrerikt vatten och allt :).

Lägger mig också nu, på återseende. Natti natti!
#32 - 2 juni 2006 05:42
Att åka över bron kostar bara 155kr enkel med bropass.. det skulle inte jag säga var dyrt.
#33 - 2 juni 2006 06:11
De enda "kap" jag gjort när det gäller akvarier har varit här på zoopets annonser, på saltvattensguidens annonser och på tradera.

Den senare står för de riktiga kapen, ex: ett 150L med två 30W lysrörsramper för 260:- totalt. På senare tid har jag börjat spana in ebay.co.uk oxå. Frakten till sverige är ibland billigare än att skicka i Sverige så det blir inte så dyrt.

edit:Ett exempel http://www.tradera.com/auction/Husdjurstillbehor/aid_29211305
#34 - 2 juni 2006 07:20
Eftersom du bor i malmö så borde du ta en titt på hornbach.

edit: om du ringer herkules så kan dom kanske skicka ett till dig ;)

Annons