kan man ha

#1 - 9 februari 2007 18:13
kan man ha guppy ihop med kakadua och paletter
#2 - 9 februari 2007 18:15
Ska vell inte vara ngn större fara
#3 - 9 februari 2007 18:17
jag tror att palletena skulle jagat dem när dom leker och sen hadde dem tagit alla yngel men om du har hyfsat stort kar och mycket växter så kan det gå men skulle faktiskt skippat guppyna och satsat på tetror
#4 - 9 februari 2007 18:36
alcar skrev:
jag tror att palletena skulle jagat dem när dom leker och sen hadde dem tagit alla yngel men om du har hyfsat stort kar och mycket växter så kan det gå men skulle faktiskt skippat guppyna och satsat på tetror

då jag har ett stort överflöd med guppys så vill jag kunna ha dessa i fler kar och i ett så delar just kakadua och paletter plats.

får prova o se om detta går

ynglena tar jag väck ändå innan dom kommer ut i det stora så det skall inte vara några problem
#5 - 10 februari 2007 15:48
hur stort är karet?
#6 - 10 februari 2007 15:53
Kakaduorna är inget problem...

... men jag vete sjutton om Paletterna... du får väl prova... beror väl på individen och hur stort karet är... jag märker på mina Kakaduor att de jagar Fjärilarna mycket ilsknare än de jagar Endlers... precis som om de vet att det är samma grupp, ciklider... ;) I ditt fall kanske Paletterna bara jagar Kakaduorna??? Eller är de jämnstarka???

Hade Paletter i sällskapsakvarium med guppy, scalarer, tetror osv i 100 L förut... Paletterna tog över tre fjärdedelar och alla andra höll till uppe i högra hörnet... :D
#7 - 10 februari 2007 23:02
de funkar nog lika bra/dåligt med vilken fisk som helst när palleterna har yngel

Mina gav sig på mina plecos på 35cm
#8 - 11 februari 2007 08:13
jag har haft paletter med guppy för några år sedan och den gick bara bra. Guppysarna var uppe vid ytan och palletterna var oftast nere vid bottnen. Men det kan ju alltid variera mellan olika individer så man måste pröva för att få veta.

Annons