Kan man ha flera par palettciklider??

#1 - 13 september 2007 14:23
Hej har nu ett par, hona hane palettciklider, Har nu funderingar på att skaffa ett till par till... Går det eller blir det kaos i akvariet då???:confused:
#2 - 13 september 2007 14:25
linda_b skrev:
Hej har nu ett par, hona hane palettciklider, Har nu funderingar på att skaffa ett till par till... Går det eller blir det kaos i akvariet då???:confused:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det beror på hur stort akvariet är.[/COLOR][/FONT]
#3 - 13 september 2007 15:03
Om man köper två par till att börja med, och akvariet är tillräckligt stort, och många gömställen, så kanske det kan funka. Men jag skulle nog inte släppa i ett nytt par till ett som redan är etablerat i akvariet, det redan inbodda paret kommer nog att gå på krigsstigen rätt rejält.

Det finns nog ingen anledning att ha mer än ett par heller.
#4 - 13 september 2007 17:18
Micke_A skrev:
Om man köper två par till att börja med, och akvariet är tillräckligt stort, och många gömställen, så kanske det kan funka. Men jag skulle nog inte släppa i ett nytt par till ett som redan är etablerat i akvariet, det redan inbodda paret kommer nog att gå på krigsstigen rätt rejält.

Det finns nog ingen anledning att ha mer än ett par heller.

Tack, jag nöjer mig nog med det paret jag har, har haft paletterna ett tag nu... Vet du vilka fiskar som passar bäst med paletterna???
#5 - 13 september 2007 17:58
Om du menar ciklider, så skulle nog Anomalochromis thomasi funka, den är också från Afrika, men leker öppet på stenar och rötter, och konkurrerar inte med paletterna om lekplatser, om de nu inte försöker leka ovanpå paletternas grotta. Men sätter man lite stenar och rötter så långt ifrån paletternas grotta som möjligt, så leker de nog där.

Annons