kan man ha guppyn m palettciklider

#1 - 25 augusti 2009 18:42
jag undrar om man kan ha guppyn m palettciklider?

jag litar inte längre på personalen som jobbar i zoo.
#2 - 25 augusti 2009 18:56
I små akvarier är det nog ingen bra idé, i större, höga akvarier kan det funka, med mycket växter. Endlers har nog lättare att klara sig än framavlade slöjguppy.
#3 - 25 augusti 2009 19:44
Micke_A skrev:
I små akvarier är det nog ingen bra idé, i större, höga akvarier kan det funka, med mycket växter. Endlers har nog lättare att klara sig än framavlade slöjguppy.

jag har ett akvarium på 100l
#4 - 25 augusti 2009 20:18
Skulle absolut inte rekommendera det [:o]
#5 - 25 augusti 2009 20:31
Har haft platy med paletter i ett 100-liters, men platy är större och snabbare än slöjguppy, och akvariet var rena djungeln, så t.o.m platyynglen klarade sig.

Men rent allmänt, guppy med lekande paletter i ett 100-liters, nja, skulle inte rekommendera det.
#6 - 26 augusti 2009 10:33
Frågan har varit uppe tidigare med samma svar. Nej det är inte lämpligt, palletterna kommer när de leker och får rom/yngel ge sej på guppysarna. Och Palletter leker nästan jämnt ;)
#7 - 27 augusti 2009 20:37
vill du ha småfisk med dina paletter i ett sådant litet kar skulle jag rekomendera danioarter såsom leoparddanio och zebrafiskar. De är stimfiskar och är ganska snabba och kvicka i vändningarna, dessutom håller de till i de övre vattenlagren medan paletter tenderar att hålla sig kring botten.
Bara lite tips =)
Lycka till!
#8 - 29 augusti 2009 23:12
när jag hade guppys och paletter i ett 60 liters gick det bra enda tills paletterna började leka då tog dom kål på allihop på två dagar..

Annons