Jag tackar för alla värdefulla råd, Det var som jag misstänkte för mycket fisk.
Från början var mina planer ungefär som Nacy´s förslag, men sen när jag pratade med dom i aquarie affären, så tyckte dom jag skulle ha mer fiskar.
Känns lite som onoff/siba/ elgiganten att prata med aquarie affärerna(finns säker sådana som ger 100% rätt råd också), allt måste tas med en nyppa salt.
Svårt att planera detta, men skall skära ner i beståndet.
Det svåra som nybörjare med ett aquarie, är att man vill ha alla fiskar!!!
Två som jag inte vill ta bort är kuhliålen men ha endast 2 st är helt okej(vill gärna ha 2 där för att dom blir väl mer vågade då) samt ett Dvärgciklid par, här kan jag välja en mindre sort typ kakadu heller agassizii, men tycker bolivianska är så otroligt sött och skulle vilja ha någon fisk som har lite storlek iallfall.
Och då gissar jag att lägga till en Ancistrus för att hålla bort, alger inte är helt fel.
Grodorna och räkerna får vänta till nästa aquarie.(men det kommer en väl innom snar framtid om jag inte mysslyckas med detta katastrofallt)
Då har vi kardinaltetrorna, vill gärna ha någon stimfisk, men här kanske jag kan välja någonsom blir lite mindre typ, glödbandstetra heller kanske drottningsabbora, dessa bör väl bli mindre än kadrinaltetran( enl böckerna o iallfall).
Sedan har vi mosaik guramin, antligen tar jag bort den helt, heller möjligvis väljer något annat, som är mindre, mosaikguramin verkar kunna bli rätt stor(men verkar snäll, kanske för tråkig?), Dvärgguramin gillar jag tyvär inte så mycket, möjligvis 2 hounungs gurami, dom är ju betydlingt mindre än mossaik, Verkar kunna blí otroligt fin om den trivs.
Behöver ju inte vara en gurami, kan var någon annan yt fisk istället, men vet inte vilken i sådanna fall.
Nej usch vad svårt det är att kombinera fiskar, skulle ha plats för ett riktigt stort aquarie istället men tyvär går det ej för tillfälligt.
Hade för övrigt planerat just vad Nancy sa att under låg tid, plantera in fiskarna , ny art var 5-7dagar.
Kan någon säga om vilken ordning jag bör börja plantera in dom i? plus vill dvärg cikliderna gärna ha sin grotta på sanden heller kan dom trivas med en grotta lite högre upp( har en ide!) , för att miska ev. trängsel på botten.
Marmorbilbuk skall jag ha i åtanke för framtida aquarie, verkar som en rolig fisk.
Att kombinera fiskar känns lite som att lägga ett 3d pussel.
Tycker redan innan jag har börjat, att detta verkar som en mycket inspererande och rolig hoppy.
Än en gång tack så mycket för alla värdefulla svar.