Kan ni gissa vad jag gjorde?

#1 - 23 november 2007 10:09
Jo, jag städade hos mina räkor, och så skulle jag passa på att mata dem samtidigt, så jag tog fram en algtablett, och satte INTE på locket på burken. Sen välte den och alla tabletter.. Ja, ni kan väl gissa. PLUMS ner i en hink med vatten. [:o]
#2 - 23 november 2007 10:10
maria_ skrev:
Jo, jag städade hos mina räkor, och så skulle jag passa på att mata dem samtidigt, så jag tog fram en algtablett, och satte INTE på locket på burken. Sen välte den och alla tabletter.. Ja, ni kan väl gissa. PLUMS ner i en hink med vatten. [:o]

Du får glädja dig över att de inte hamnade i akvariet..*S*.. Fast då hade du väl fått väääldigt lyckliga räkor för en stund iallafall..:D
#3 - 23 november 2007 10:15
Och nitrit. :P
#4 - 23 november 2007 10:22
maria_ skrev:
Och nitrit. :P

Precis..*S*..
#5 - 23 november 2007 10:25
Jag badade min mobiltelefon i karet i förrgår..

Jag hade lagt telefonen på ljusrampen (med trådhandsfreen i örat pga pågående samtal) medans jag håvade lite natans och annat löst bös. Tog ett steg tillbaka för att beundra hantverket och helt plötsligt låg det en ny, vit akvarieprydnad där som jag inte sett tidigare.. med en SonyEricssonlogga på.

Panik, kvickt upp med telefonen och döm om min förvåning när den inte bara fortfarande fungerade, samtalet hade inte ens brutits! Nå, det ska erkännas att min samtalspartner muttrade lite om blött hår och skrapig ljudkvalitet men ändå..
Det enda som hände var att skärmarnas bakgrundsbelysning dog och högerdelen av "joysticken" inte helt ville lyda mina tryckningar..

Efter en isärplockning och ett dygns torkning funkar den helt normalt igen, skärmarna ser perfekta ut och knappsatsen är normal. Jag är helt fascinerad över att den höll!
#6 - 23 november 2007 10:32
ize skrev:
Jag badade min mobiltelefon i karet i förrgår..

Jag hade lagt telefonen på ljusrampen (med trådhandsfreen i örat pga pågående samtal) medans jag håvade lite natans och annat löst bös. Tog ett steg tillbaka för att beundra hantverket och helt plötsligt låg det en ny, vit akvarieprydnad där som jag inte sett tidigare.. med en SonyEricssonlogga på.

Panik, kvickt upp med den igen och döm om min förvåning när den inte bara fortfarande fungerade utan samtalet hade inte ens brutits! Nå, det ska erkännas att min samtalspartner muttrade lite om blött hår och skrapig ljudkvalitet men ändå..

Det enda som hände var att skärmarnas bakgrundsbelysning dog och högerdelen av "joysticken" inte helt ville lyda mina tryckningar

Efter en isärplockning och ett dygns torkning funkar den helt normalt igen, skärmarna ser perfekta ut och knappsatsen är normal. Jag är helt fascinerad över att den höll!

*asg* Ska komma ihåg att låta bli att lägga mobilen på akvariet i fortsättningen..:D
#7 - 23 november 2007 10:35
Mjo, jag med :D
#8 - 24 november 2007 23:39
Har lyckats bada en av mina kalle anka tidningar en gång.

Gissa om dom blev glada!;)

Annons