Kaniner...

#1 - 15 december 2007 00:32
Ingen med kaniner här? Och med det menar jag Dvärgvädurar, hehe.
#2 - 15 december 2007 22:41
Jag har 12 stycken dvärgvädurar :))
#3 - 16 december 2007 17:53
Äntligen en med landlevande djur, som inte pinkar i andras rabatter...

Vad har du för färg & teckning på dina ?
#4 - 17 december 2007 00:51
Jag har 12 dvärgvädurskorsningar i flera färger, bland annat madagascar, vit japantecknad, viltgrå, järngråbrokade, viltgråbrokade, svartbrokade och viltgulbrokade. Har också en liten dvärghare som är brun zobel and white.
Kika gärna in på hemsidan: http://olympics.djursidan.com
#5 - 17 december 2007 17:36
Shilo skrev:
Äntligen en med landlevande djur, som inte pinkar i andras rabatter...

Vad har du för färg & teckning på dina ?

Jag har svart och blå + en blå manteltecknad i normalhårat. Sen har jag fuchs också, en svart och en blå manteltecknad. Alla dvv. Nää, hahaa dem pinkar inte i andras rabatter eller för den delen äter :D. Vad har du för kaniner, färger, hårlag mm? E du månne uppfödare:p?
#6 - 27 december 2007 14:25
:o Jag har "bara" två stycken dvärgvädurar, den ena är svart manteltecknad den andra viltfärgad :)
#7 - 8 januari 2008 18:38
Jag har en dvärgvädurshane på ett och ett halvt år - zobel siames brun. [:-18]
#8 - 19 januari 2008 16:11
Hej! jag har 8 st kaniner ^^ Alla är blandraser av dvärgvädur (då jag tävlar i hoppning inte utställning eller så spelar det inte så stor roll om dom är renrasiga för mig :) ) men kan säga färgerna jallefall :D
Svart
Madagaskar brokad
Viltgul brokad
Blå/vit japantecknad
Viltgul
Svart igen
Madagaskar
Sen har jag 1 som jag inte riktig vet färgen på :p hon är lixom vit, med mycket grått/svart på vintern och på sommaren är hon vit med mycket brunt på ^^
#9 - 19 januari 2008 17:34
Jo, jag har 3 dvärgvädurar, fast den ena är min dotters, och en japantecknad lejonkanin, med enkel man. Honan är madagaskar färgad, och hanen madagaskar manteltecknad.
Och ja, jag har en liten uppfödning av den rasen/teckningen.
Bilagor:

Annons