TYVÄRR! så är en del zoopersonal riktiga skrällen. Jag köpte en fredlig räka, denna fredliga räka har ätit upp; 6 pansarmalar, 1 ancistrus longfin, 1 kuhlii och två guppy. Dessutom har den kostat 1500:- eftersom jag var tvungen att köpa ett eget akvarium till den. Hade jag lämnat tillbaka den hade de sålt den till någon annan ovetande... Jag fick efter mycket om och men det latinska namnet av dem, i tysk handel kallar räkan i fråga "Sabines monster"....
Händelse två; en annan zooaffär, min sambo förälskade sig i ett par dvärgguramisar, och det skulle gå såååå bra med mina andra fiskar! I dag efter 4 dagar är de båda uppätna.
1. Köp inget som du inte kollat upp
2. Använder expediten utryck som, "det går så bra så" eller "de här är så lugna och fredliga" så är det bara att vända på klacken.
3. Var extra försiktig med skaldjur.
4. Köp inte nitrittest som är gjorda i västtysklad (västtyskland har inte funnits sedan 1985) även om de påstår att det är det absolut senaste.
5. En del är bara okunniga, en del är rent jävliga. Har du hittat den jävliga delen så kläm till dem. Ingen skall lura dig till att ha revhajar i ditt guppykar utan konsekvenser...
/// Naivt godtrogen räkmamma