Hade 4 svärdbäraryngel i ett 20 liters yngelkar och sen kom en kull till på ca. 50 yngel. :)
Har numera också ca 10 endlersyngel som jag förärats av herr. Nirvana. :)
Tyckte att 20 litersbaljan skulle bli lite trång om ett par veckor så jag drog iväg till ikea med damen och där hittade jag genomskinliga förvaringsbackar i plast i alla storlekar... Så jag fick med mig en 65 liters plastback..
I med växter och ny och gammal sand, (från lomma) vred ur ett inkört filter, byggde några grottor och fyllde på med vatten från ett annat kar, tempererat kranvatten och slutligen vattnet och fiskarna från 20 litersbaljan som tjänstgjort i en hink under projekttiden. (ca 45 min)
Det blir ju grumligt med urvridet filter och sådär såklart men sen så är ju inte backen heller HELT genomskinlig heller.., står man en bit bort så ser det grumligt ut men sitter man nära så ser man ganska ok in i karet.
Lite besviken, men å andra sidan så är det bättre att fiskarna mår bra och har plats att växa och utvecklas än att jag som åskådare kan se de till 100%.
Kunde ju såklart också hittat nåt billigt på blocket eller köpt ett 54 liters set ganska billigt men det är inte så fett just nu och vi skulle ändå till ikea så jag fick ett av mina infall![:-54] som är ganska svårstoppade... ;)[:o]
69 spänn kom jag undan med och jag hoppas att fiskarna gillar det!
Nu såhär en timme efter det hela så simmar de runt och utforskar och verkar trivas jättebra så jag hoppas på det bästa!
Foton med skärpa kan ni glömma... Uppifrån i såfall, om ett par timmar..
Dessa är tagna direkt efter sista vattendroppen hälldes i... [B)]