Läget är följande: På jobbet har vi ett 1000-literskar, där simmar framförallt frontosor (gamla firman hette Frontosa men är nu uppköpt av Office), den stora hannen är ca. 35 cm lång. Där finns även ett stim storvuxna C. moori.
Karet flyttades i våras och i höstas när solen började stå lågt nådde solstrålarna in i halva tanken, det gillade tofsalgerna som sedan raskt fyllde alla ytor som solen kom åt.
Siamesisk algätare verkade vara lösningen (vi har även 8 st. guldancistrus och en jättestor pleco som inte verkar gilla de nya grönsakerna)!
Nå, nu ikväll inköptes 12 st. siameser, ett gäng tropheus (av ngn sort), några gula ciklider, ett gäng av en prickig ciklid (ska lära mig vad de heter :)) och 6 nya frontosor. Innan de sattes i byggde vi ett röse av ett par krossade lavastenar (har fått ny respekt för de som bryter sådana) för att framtida yngel skulle få bättre odds.
Tur att vi byggde röset!! Siameserna är bara 3-4 cm långa, jag riktigt hörde ledmotivet ur hajen spelas för mitt inre sinne när de sattes i och de gamla frontosorna fick syn på dem!
Så nu är frågan: Kommer de att bli ett exklusivt levandefoder för frontosorna, vad tror ni - finns de kvar när jag kommer till jobbet imorgon? [B)]
Första pris= En påse tofsalger :p