Katt i tratt...

#1 - 20 augusti 2009 05:11
Nu blir det inga fler barn för damerna, i tisdags tillbringade de dagen på djursjukhuset och kom hem kastrerade. Iförda tjusiga trattar med rakad mage o ett tilltråcklat broderi på magen (tror inte veterinären hade höga betyg i syslöjd direkt... men så länge det håller så får man vara nöjd)
Bägge har varit oförskämt pigga tycker jag, inte särskillt vingliga ens första timman hemma och att ligga i ett mörkt rum som hemgångsråden löd hade de inte en tanke på. Däcka på vardagsrumsgolvet var mer i deras stil.. Jag hoppas innerligt att de håller sig pigga o såren läker fint. Nån som kommer ihåg hur lång tid det tar ungefär? Kan säga att de gillar INTE sina trattar iaf. En hade lyckats knyckla av den igår men inför kvällen åkte den på igen. De är lite för intresserade av att tvätta magen för att jag skall låta dem hållas utan tratt nu. Få se om trattarna är på när jag kommer hem från jobbet?
Lilla katten (som det börjar verka som vi får behålla iaf) tyckte först att mamma o moster var otäcka med trattar och sjukhuslukt och har övergått till att de är trista. Inte busar de nått vidare och inte får man tutta längre. Livet är hårt!
Eftersom det här är en akvarieblogg i grunden kan jag ju nämna att jag tömt kökskaret... eller... börjat tömmma. orken tog slut så jag måste göra mig av med gruset med innnan det muterar men det var faktiskt rätt skönt att avsluta det. Har inte känts roligt på ett tag o det är bättre att kunna starta igen om lusten kommer tillbaka
#2 - 20 augusti 2009 05:29
Mina gamla damer fick ha tratten på hela tiden, och det väldigt induvidelt vad de tycker om det.
Den ena släpade tratten i golvet och vågade knappt röra sig...
En fick jag sätta sele på för att trattskrället skulle vara kvar, och en tyckte tratten var en bra uppfinningen... hon placerade den med precition över matskålen (så de andra katterna blev utan mat) :D...
#3 - 20 augusti 2009 09:11
Jag har för mig att mina tanter hade tratt en dryg vecka, sen gick det inte längre. Beror ju lite på hur bra såren läker och hur mycket de är på dem och slickar om de är utan tratt.
Nu ska jag snart iväg och kolla njurarna på hankatten, får se om jag kommer hem med honom igen eller vad de säger (att döma av hur han ser ut får han nog somna misstänker jag).
#4 - 20 augusti 2009 19:19
När min lilla oturskatt får ha tratt försöker han backa ur den. Han ser verkligen ut som de olyckligaste i världen. :)
#5 - 21 augusti 2009 05:31
Då mina katter aldrig varit intresserade av att slicka såren på magen så har jag tagit av tratten dag två. Tror det är väldigt individuellt hur katterna beter sig. Däremot har jag varit stenhård på att hålla dem inne i en vecka. Har hört skräckhistorier ( vet inte ifall det är sant) att såren gått upp när katten varit ute och tarmarna trillat ut :(

/B
#6 - 23 augusti 2009 17:26
Dag fyra gav jag upp o de har fått gå utan tratt, de är inte så vidare intresserade av att hålla på med såren o eftersom jag ägnat stor del av de tidigare dagarna åt att klä på avskrapade trattar så prövar vi då här...
Det där med att använda tratten för att ha ensamrätt på matskålen kom de på rätt fort men jag tvivlar på att det uppvägde nackdelarna

Annons