Kattmat till räkor och malar?

#1 - 8 december 2009 19:16
Gjorde nyss en stor portion mat till våra 4 katter och börja läsa lite innehåll då deras torrfoder verkar innehålla "algtabletter"

Ska visst innehålla grönsaker och alger så det måste ju vara dessa gröna bitar. De ser precis ut som vanliga algtabletter av lite större modell.

Man kanske ska prova en bit till mina räkor. Vågar man det tro?

:)

Räknade lite snabbt att man kan isåfall plocka ut ca 100g "algtabletter" i veckan om man tänker på hur långt en påse räcker och procentinnehållet som är just sådana.
#2 - 8 december 2009 20:34
Våra kattjävlar tömde en burk med maltabletter i veckan. Jag hade glömt att skruva på locket ordentligt >_<

Men jag skulle inte ge fiskarna kattmat... kattmat för katter, fiskmat för fiskar ;D

//C
#3 - 15 december 2009 08:29
Mina hundar gör nästan cirkustrick när jag tar fram burken med algtabletter. Så fiskmat tilltalar många djur.
#4 - 7 januari 2010 22:52
"Catfish", varför inte.........
#5 - 7 januari 2010 22:59
Vad är innehållsdeklarationen då? bara att jämföra med existerande fungerande fisk/räkfoder.
Bilagor:
#6 - 8 januari 2010 07:52
Svetsaren skrev:
Mina hundar gör nästan cirkustrick när jag tar fram burken med algtabletter. Så fiskmat tilltalar många djur.

Min hund är oxå rena akrobaten när jag ska mata malarna :d
Hon rullar runt på 2 sekunder och tigger så fort jag tar i spannen med algtabletterna :)

Annons