Kedjebrev från akvariebutik

#1 - 4 april 2008 21:42
Ikväll fick jag ett mejl från en STOR akvariebutik på nätet, ett kedjebrev för att vara mer exakt. Innehåll: En dikt om barnmisshandel. Fler som fått detta?

Det lustiga med detta är att denna butik har denna text på sin sida:

"Vi respekterar din intigritet. All information som samlas ihop från denna sida, kommer att hållas strikt konfidentiell och inte skickas eller säljas vidare, lämnas ut, uthyras eller på något annat sätt användas. All information du lämnar oss, kommer att handhavas med absolut största diskretion och kommer inte användas på annat sätt än du medgivit till. Ifall du har några frågor, är du varmt välkommen att kontakta oss!"

I kedjebrevet jag fick har denna butik (alla) kundernas mejladresser, dvs. jag kan se vad alla heter och vad de har för mejl. Detta är därför ett lagbrott. Har de skickat detta medvetet måste de tappat en skruv. Har de fått in virus som gjort detta är de inte tillräckligt försiktiga med sina kunduppgifter.

För det första är detta uppgifter som kunder lämnat i förtroende, och få vill förmodligen att deras mejl skall hamna i andras händer.

För det andra så är det via dessa kedjebrev man får in mer spam och virus.

Tragiskt och väldigt okunnigt av en sådan stor butik! :mad:
#2 - 4 april 2008 22:05
Har oxå fått detta,,,,

gissa min mail ;)...

, föreslår att du mailar till avsändaren och ber dom ta bort din mail i deras rullor, så é du säker från nästa mail...
Guest
#3 - 4 april 2008 22:47
Det värsta med mailet tyckte jag dock var budskapet.
Jag tycker inte om att läsa en historia om en pojke på 3år som misshandlas till döds av sin alkohol påverkade far. Spelar ingen roll om historien är sann eller ej.
Och att om man inte skickade det vidare så var man hjärtlös.

Visst att man får sådana här spam mail i vanliga fall med, men jag tycker inte det är acceptabelt att det kommer från ett företag.
#4 - 4 april 2008 23:38
Anettejt skrev:
Det värsta med mailet tyckte jag dock var budskapet.

Jag tycker inte om att läsa en historia om en pojke på 3år som misshandlas till döds av sin alkohol påverkade far. Spelar ingen roll om historien är sann eller ej. Och att om man inte skickade det vidare så var man hjärtlös.

Håller med, fick en riktigt "creepy" känsla av mejlet. Usch, varför skulle man vilja sitta och skicka runt detta till folk? Blev så himla förvånad när jag såg vem det kom från, trodde inte mina ögon. Nej detta ser verkligen inte seriöst ut. Har mejlat dem i alla fall och väntar på svar. Fast jag har mejlat dit förr och aldrig fått några svar då så jag är ju inte allt för optimistisk.
#5 - 5 april 2008 00:13
de här brevet går runt på facebook också
jag skulle skällt ut företaget och sedan säga att dom inte har rätten att maila mej mer

kanske en som jobbar där använde fel mail
JeBoro
#6 - 5 april 2008 00:15
Har inte fått mejlet själv men det måste ju handla om nåt virus, hackning eller nåt annat konstigt. Så dum kan man väl inte va om man är ett företag att skicka ut nåt sånt. Fast iof sig, en del gör ju vad som helst för att få lite uppmärksamhet så man vet ju inte.
Hoppas ni får nåt svar från dom så folk får veta vad det är frågan om.
#7 - 5 april 2008 07:34
Ja, jag fick också det där mailet (svårt att lista ut min epostadress med ;) ). Jag tror inte att det rör sig om ett virus utan snarare tankefel (antingen att personen som skickade det blandat ihop kunder och vänner alternativt inte riktigt förstått hur amatörmässigt det vore att skicka ett sådant mail till sina kunder).

Samtidigt skall man nog komma ihåg att detta företag inte är ett speciellt stort företag och nivån på affärskunnande/insikt kanske inte är så hög. Bara det faktum att man inte kan få reda på frakt (med hänvisning till att det inte går att räkna ut på ett lätt sätt trots att daorbutikerna har webbshoppar som gjort detta seda länge) samtidigt som man beställer vittnar om var ribban är lagd.

Hursomhelst, det är inte acceptabelt att ett företag skickar ut spam på detta sätt oavsett om det är ett medvetet val eller inte. Dock så var inte heller detta email speciellt svårt att plocka bort.

/J
#8 - 5 april 2008 11:28
Största problemet är att ens mejl hamnar hos många andra (hundratals) mottagare. Om någon av dessa mottagare är illasinnade och spar på liknande mejllistor så kan det resultera i hundratals nya smap varje vecka, vilket är gräsligt om det orsakats av ett företag. OM det bara var så enkelt att plocka bort mejlet så att alla risker var borta så skulle jag inte reagera på detta egentligen. Men att de för det första brutit mot sin egen recretesspolicy och sedan utsatt min mejladress för denna enorma maillista är otroligt korkat av dem. Och jag kan bara hålla med dig Joacim: jag tror inte heller att detta handlar om något virus utan om okunnighet eller klantighet, ett misstag man inte får begå som företagare tycker jag.
#9 - 5 april 2008 12:05
Jo, jag håller med dig Fridas. Mitt spamfilter plockar bort väldigt mycket smap (var tvungen att retas ;) ) nuförtiden och behöver egentligen inte mer. Så visst var det en väldigt amatörmässig miss...

/J
#10 - 5 april 2008 12:13
Sen är det ju jäkligt mycket spam som spamfiltret inte tar också.. Usch och fy, smisk åt alla som skickar spam!!!
#11 - 5 april 2008 12:17
Fick oxå mailet och håller med om att det är oerhört oproffesionellt av företaget att skicka ett kedjebrev och särskilt ett där alla adresser syns. Enda förmildrande omständigheten är att ämnet är ett viktigt, svårt och oftast undanskymt problem i samhället.
#12 - 5 april 2008 18:43
Rambo skrev:
Enda förmildrande omständigheten är att ämnet är ett viktigt, svårt och oftast undanskymt problem i samhället.
´

Jo, på ett sätt, men samtidigt så är det just detta många oseriösa spelar på då de samlar mejladresser. Många av dessa kedjebrev startas endast för att det i slutändan skall bli långa adresslistor som kan användas till att skicka virus osv. Vill man verkligen göra något mot barnmisshandel så är det helt meningslöst att sitta och skicka kedjebrev. Det är bara en undanflykt för folk för att de ska känna det som om de gjort något meningsfullt. Fråga de barn som misshandlas om de bryr sig om att folk skickar mejl om det.
#13 - 6 april 2008 11:47
Någon som har lust och skicka PM med vilken butik?

Tycker ni absolut ska anmäla detta faktiskt.
Jag skulle bli vansinnig om min mail kom ut och speciellt efter ha läst företages policy..
Bilagor:
#14 - 7 april 2008 18:39
jag mailade och skällde lite på dem
fick följande svar efter ett par timmar
"Hejsan!
Jag vet inget om detta mail nån som jobbar måste ha suttit här i min dator i fredags:(
Men jag beklagar så mycket att det har blivit skickat härifrån:(
Jag ska ta upp det på måndag med tjejerna som jobbar här!!!
Hemsk lessen!"
#15 - 7 april 2008 18:52
Det kan lätt vara ett virus. har själv fått det en gång ^^
#16 - 7 april 2008 20:28
Rambo skrev:
jag mailade och skällde lite på dem

fick följande svar efter ett par timmar

"Hejsan!

Jag vet inget om detta mail nån som jobbar måste ha suttit här i min dator i fredags:(

Men jag beklagar så mycket att det har blivit skickat härifrån:(

Jag ska ta upp det på måndag med tjejerna som jobbar här!!!

Hemsk lessen!"

Jag fick exakt samma svar.
#17 - 7 april 2008 20:44
Jag fick också EXAKT samma svar. Dålig ursäkt kan jag bara säga. Och att skylla ifrån sig när det är en själv som bär ansvaret är under all kritik.
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 7 april 2008 21:04
Fridas skrev:
Jag fick också EXAKT samma svar. Dålig ursäkt kan jag bara säga. Och att skylla ifrån sig när det är en själv som bär ansvaret är under all kritik.

Nu står det ju faktikst - "jag beklagar så mycket" och "Hemskt ledsen"
Detta är väl inte direkt att skylla ifrån sig. Eller vad menar ni - skall de sparka den som skickade mailen eller? I så fall lär dom få facket över sig.
Jag tycker att det är en OK förklaring och om det inte upprepas så tycker jag det är OK.
Jag fick för övrigt också detta mail och det tog mig 10 sekunder att deleta det så, so what - det var ju bara ett av ytterligare 150 skräpmail som man får varje dag och knappast något att bli upphetsad över.

Den ende som har drabbats negativt av mailet ifråga är ju uppenbarligen företaget som skickade ut mailet eftersom de har hamnat på kant med en hel del av sina kunder.
#19 - 7 april 2008 21:35
Nu står det ju faktikst - "jag beklagar så mycket" och "Hemskt ledsen"

Detta är väl inte direkt att skylla ifrån sig. Eller vad menar ni - skall de sparka den som skickade mailen eller?

Nej, men jag hade inte skyllt ifrån mig för ett fel som begåtts på min dator. Hade jag varit uppriktigt ledsen för det som hänt hade jag tagit på mig hela ansvaret själv och inte skyllt ifrån mig på en anställd.

Den ende som har drabbats negativt av mailet ifråga är ju uppenbarligen företaget som skickade ut mailet eftersom de har hamnat på kant med en hel del av sina kunder.

Jag vet inte vilken vana du har av datorer, virus och spam, men deras problem är det verkligen inte. Däremot kan det bli alla kunders problem om de har otur. Just nu kretsar tusentals mejlvirus runt på internet, de flesta som kan orsakar riktig skada på datorn kommer in via msn och mejl. Tyvärr finns det folk som kan orsaka stor skada för andra bara genom att inneha en lista av denna typ med mejladresser. Så nej, det är verkligen inte butiken i fråga som drabbas allvarligast av detta, utan alla de kunder som finns med i denna mejllista och som kan utsättas för spam med virus osv.

Dessutom kan det vara bra att känna till att detta som begåtts (avsiktligt eller oavsiktiligt) är straffbart enligt lag. Om man jobbar med andra människors uppgifter får man inte under några som helst omständigheter läcka ut dem till tredje part. Gör man det är man inte tillräckligt försiktig och då bör man jobba med något annat.

Hur tror ni att det skulle se ut om Telia, Skatteverket eller liknande gjorde samma misstag? Eller är detta förlåtligt bara för att det är ett litet akvarieföretag? Nej, läcker man på detta sätt så räcker det inte bara med att man är "Hemsk lessen!"
#20 - 7 april 2008 22:38
Jag tycker att en anmällan är på plats så får de som har betalt för att reda ut sånt här avgöra vad som är rätt och fel/vad konsikvensen blir.
Det är ju rätt uppenbart att någonting har gått väldigt fel och det är med tanke på att alla som uppgett sin epostadress har uppgett den med nedanstående löfte i baktanke som det är allvarligt.

"Vi respekterar din intigritet. All information som samlas ihop från denna sida, kommer att hållas strikt konfidentiell och inte skickas eller säljas vidare, lämnas ut, uthyras eller på något annat sätt användas. All information du lämnar oss, kommer att handhavas med absolut största diskretion och kommer inte användas på annat sätt än du medgivit till. Ifall du har några frågor, är du varmt välkommen att kontakta oss!"

Om man innehar information som skall hållas strikt konfidentiell så bör man därmed ha säkerhetsrutiner på företaget som iprincip omöjliggör att någonting likande det här skall inträffa. Det här inträffar dock allt för ofta och ändå finns det inte jobb för alla oss som studerat IT-säkerhet.
#21 - 7 april 2008 22:45
Men herre jösses sicket gnäll, skaffa trädgård eller nått så ni får tampas med dom stackars sniglarna istället..
#22 - 7 april 2008 22:48
Gaffel skrev:
Men herre jösses sicket gnäll, skaffa trädgård eller nått så ni får tampas med dom stackars sniglarna istället..
I teorin kunde det lika gärna vara ditt kontonummer... Nu var det som tur var bara epost adresser.
#23 - 8 april 2008 04:14
Alltså, ja det var väldigt amatörmässigt att detta kunde ske och personligen så har jag redan slutat handla från detta företaget (av andra men lika amatörmässiga skäl). Däremot så kanske man inte skall låta detta blåsas upp till något större än det är.

Dåligt omdöme hos en anställd och dålig säkerhet på den dator där emailen skickades ifrån - jajjamensan! Men straffbart? Knappast. Den som hävdar annat får gärna ge en länk till var detta står alternativt en hänvisning till paragraf etc.

/J
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 8 april 2008 07:36
Fridas skrev:
Jag vet inte vilken vana du har av datorer, virus och spam, men deras problem är det verkligen inte. Däremot kan det bli alla kunders problem om de har otur. Just nu kretsar tusentals mejlvirus runt på internet, de flesta som kan orsakar riktig skada på datorn kommer in via msn och mejl.

Nej jag kan inte mycket om datorer det håller jag med om, men jag har i alla fall tillräcklig vana för att ha ett virusprogram;). Har man inte ett sådant skall man nog överhuvudtaget inte ha internet.
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 8 april 2008 07:40
Sultanen skrev:
I teorin kunde det lika gärna vara ditt kontonummer... Nu var det som tur var bara epost adresser.

I teorin kunde det vara vad som helst, men nu var det inte det.
Istället var det en anställd som trodde sig göra en välgärning genom att skicka ut ett mail om misshandlade barn. Som flera redan sagt så var det dumt, amatörmässigt, okunnigt etc. men de enda som drabbats var ändå bara företaget självt.
#26 - 8 april 2008 11:14
Tyvärr var det ju inte bara företaget som drabbades, utan även vi kunder. Min mailadress finns nu ute hos alla som det här mailet skickades till, och har en enda av dessa ett vidarebefordringsvirus (vilket är VÄLDIGT vanligt) så kan det rejält öka mängden spam man får rensa dagligen.

Visst, att ta bort det här mailet tog inte många sekunder, men jag har ingen lust att sitta och ta bort alla de hundratals spam-mail som kommer komma veckorna framöver.
#27 - 8 april 2008 11:34
Då avslutar du din mailadress och skaffar [email]whistler84@gmail.com[/email] istället för att göra en höna av en fjäder..
#28 - 8 april 2008 12:54
Kan ju kanske vara så att en kompis till en anställd har skickat kedjebrevet till hennes jobbmail, och så har hon, för att inte verka hjärtlös (eller andra anledningar de hittar på för att få folk att skicka det vidare, eller så genomskådade hon det inte som ett kedjebrev), skickat det vidare, dumt nog.
#29 - 8 april 2008 17:18
Det förvånar mig lite att vissa nästan kommenterar saker i denna tråd som fakta, trots att de uppenbarligen kan väldigt lite om internet, virus osv. Skulle jag gå in på ”Afrikanska Ciklider” och ge råd eller kommentera något som jag inte visste så mycket om så skulle det bli riktigt sura miner här på zoopet. Men man kan (bara för att man äger en dator) kommentera och tala om för andra vad som är bra för deras internetanvändande, mejlsystem osv. Det tycker jag är lite konstigt. Om ni tycker att denna topic är överflödig så låt bli att bege er hit, men sluta klaga om det finns några som kanske vill gnälla av sig eller sörja att de nu lider risk för massinvasion av spam och virusmejl som i stort sett kan fördärva ens mejladress, bara för att ett företag burit sig tafatt åt.

* Dessutom är det så att man inte sitter skyddad bara för att man har ett antivirusprogram. Kan dessutom lova att majoriteten av dem som tvingas virussanera sina datorer haft antivirus intsallerat men ändå fått problem.

* Man byter inte mejladress i första taget. Mejlen är som ett inarbetat företagsnamn, och för det mesta har alla släktingar, vänner, bekanta, företag osv. denna adress redan vilket betyder att det blir riktigt omständigt att byta. Jag har jobbat hårt för att denna mejladress jag har nu inte ska belamras med spam och skit.

* Även om DU som läser detta tycker att det är okej med 150 spam i inkorgen varje dag, så tycker inte jag det, och jag har min fulla rätt att vara besviken, irriterad och få prata av mig med dem som känner likadant.

Inser ni inte vidden av problemet, eller kan ni inte med datorer och internet så läs på innan ni kommenterar.

Jag har för sjutton inte ens skrivit ut namnet på företaget. Om du lyckas lista ut det själv så är det inte mitt problem. Jag har inte svartlistat någon, bara kommenterat något som gjort mig arg och ledsen. Bara för att du tycker att det är okej, kanske inte jag tycker det. Är det så svårt att förstå?
#30 - 8 april 2008 18:44
+1 på Fridas.
#31 - 9 april 2008 06:47
Denna länk kan ge lite information

http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/fragor-och-svar/

Saxat från ovanstående länk

Fråga 24:
Vad innebär personuppgiftsansvaret?

Svar:
Den personuppgiftsansvarige ska se till att behandlingen av personuppgifter är laglig enligt personuppgiftslagen och har till exempel ansvaret för informationssäkerheten och att de registrerade får den information de har rätt till. Personuppgiftsansvaret är straff- och skadeståndssanktionerat.
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 10 april 2008 18:11
Jag fick nedanstående mail från företaget ifråga.

[SIZE=2]

[SIZE=2]Hej på er![/SIZE]

[SIZE=2]Jag Patrick Winberg på PWSS. Vill här be så enormt mycket om ursäkt och håller med om att detta är väldigt klantigt och amatörmässigt, det håller även personen som skickade detta med om och mår väldigt dåligt på grund av detta.[/SIZE]

[SIZE=2]Personen i fråga trodde sig göra detta i all välmening och belysa detta problem som finns i samhället och tänkte sig inte för. Jag har inte velat kommentera detta tidigare förrän vi klargjort & pratat med vederbörande!![/SIZE]

[SIZE=2]Jag som ägare och arbetskamrat till mina fyra anställda har absolut det yttersta ansvaret och har tydligen inte varit tillräckligt tydlig med vad som gäller här på firman![/SIZE]

[SIZE=2]Så vi har nu suttit och haft möte på firman och jag har tydliggjort vad som gäller![/SIZE]

[SIZE=2]Detta ska absolut inte kunna upprepas och vi ber så mycket om förlåtelse för detta misstag![/SIZE]

[SIZE=2]Vi får själva virusspam dagligen och förstår till fullo era reaktioner![/SIZE]

[SIZE=2]När jag ändå är här på Zoopet så vill jag tacka våra kunder för åren som gått sedan -97 och tacka även Kjell Fohrman för sin engagemang i akvaristiken.[/SIZE]

[SIZE=2]M.vh Patrick Winberg med personal.[/SIZE]

[/SIZE]
#33 - 10 april 2008 18:33
Det var ett bra svar:)
#34 - 10 april 2008 19:09
Må faktiskt säga att detta var en bra ursäkt faktiskt.
Välskriven!
#35 - 11 april 2008 04:33
Hade poletten ramlat ända ner kanske han hade bett alla berörda om ursäkt. Jag har då inte fått någon ursäkt i min mail.

Enklaste lösningen är att ta bort sina kunduppgifter från firman och aldrig mer handla därifrån, det tänker jag göra i alla fall. Då slipper jag dessutom gå och reta upp mig på att mina beställningar aldrig kommer fram i tid.
#36 - 11 april 2008 21:42
Håller med Tege, och jag har gjort samma sak: raderat mina uppgifter. Beställer hellre från kunniga och seriösa företag som vet vad de håller på med, och inte kommer med tusen ursäkter och bortförklaringar för allting.
#37 - 11 april 2008 22:21
Ni kanske tycker att pwss ska hålla på med gulleplutt mail och knäbedjande istället för att driva ett företag och skicka ut varor till kunder?

Ursäkten riktades till de zoopister som drabbats av utskicket men det räckte tydligen inte för er, beklagansvärt!
#38 - 11 april 2008 22:46
Kan nu efter den ursäkten inte annat än att hålla med Gaffel.
En andra chans är alla och allt värt, men efter det kan man börja tänka över annat.
#39 - 11 april 2008 23:59
Gaffel skrev:
Ni kanske tycker att pwss ska hålla på med gulleplutt mail och knäbedjande istället för att driva ett företag och skicka ut varor till kunder?

Ursäkten riktades till de zoopister som drabbats av utskicket men det räckte tydligen inte för er, beklagansvärt!

Ja, alla kan ju inte springa runt och vara lika possitiv som du hela tiden ;)
Du klagar gärna på andra som klagar, men på det viset upplevs du faktiskt som mer klagande än oss som klagar :rolleyes: Det är också ganska beklagansvärt! [:)]
#40 - 12 april 2008 00:32
Lugn och fin nu, sen heter det "oss som klagar" och inte "på andra som klagar" när man själv ingår i klagomuren, det är mycket möjligt att så är fallet men om det kan varken du eller jag ha någon åsikt om eftersom ingen av oss är objektiv i just den frågan.
#41 - 12 april 2008 00:40
Ni klagar en jäkla massa!
SÅ, nu var det avklarat, objektivare kan det inte bli :rolleyes:

Tråden har glidit ifrån ämnet
#42 - 12 april 2008 05:37
Fridas skrev:

* Man byter inte mejladress i första taget. Mejlen är som ett inarbetat företagsnamn, och för det mesta har alla släktingar, vänner, bekanta, företag osv. denna adress redan vilket betyder att det blir riktigt omständigt att byta. Jag har jobbat hårt för att denna mejladress jag har nu inte ska belamras med spam och skit

Varför inte ha flera mailadresser ? En för släktingar, vänner, bekanta och sedan en för företag, forum och dylikt. Förenklar om inte de i 1:a gruppen skickar spam.
#43 - 12 april 2008 06:59
Tack för ursäkten Patrick, för min del så raderade jag mailet direkt.
Kan bara säga att sånna mail dyker upp jämnt och ständigt i min mail låda med kvittar hur bra och hur dyrt spam/mail/trojan skydd man har innehåller det inte just ngt så går det ju förbi.

Vi ger tjuvar, våldtäktsmän, rattfyllerister och mördare en andra chans men vissa av er vill inte ens ge ett enkelt mänskligt misstag en andra chans, ja varför blir man inte förvånad, när lynchnings mobben sätter igång med sina hejar rop häng dem släng dem bränn dem...

Nä Patrick det var stark gjort att komma ut och säga vad som hänt och vem det var ifrån ärlighet vara dock ändå längst..

/Peter Haack
#44 - 12 april 2008 07:07
Håller med Peter, kommer definitivt fortsätta att handla av Patrick
#45 - 12 april 2008 08:45
Kommer också att fortsätta handla där ursäkten är bra och jag har bara raderat mailen precis som jag alltid gör.
#46 - 12 april 2008 10:44
Bra sagt Peter.
#47 - 12 april 2008 18:29
Gaffel skrev:
Lugn och fin nu, sen heter det "oss som klagar" och inte "på andra som klagar" när man själv ingår i klagomuren, det är mycket möjligt att så är fallet men om det kan varken du eller jag ha någon åsikt om eftersom ingen av oss är objektiv i just den frågan.

Tack för din oumbärliga hjälp med grammatiken, du är så "dutti" du [:-92] Anledningen till att jag skrev "på andra som klagar" är för att det inte är första gången du kliver in i en tråd där du inte har något annat att kommentera än andras inlägg och inte själva sakfrågorna. Därför blir min kommentar en opartisk kommentar.
Kjell Fohrman
Administrator
#48 - 12 april 2008 18:44
Fridas skrev:
Därför blir min kommentar en opartisk kommentar.

Utan att veta ett dyft om denna diskussion så skulle jag vilja påstå att ingen är opartisk. Skillanden är väl snarare om man är medveten om man är partisk eller inte;)
#49 - 12 april 2008 19:44
Utan att veta ett dyft om denna diskussion så skulle jag vilja påstå att ingen är opartisk. Skillanden är väl snarare om man är medveten om man är partisk eller inte;)

Ja, allt är ju relativt [:)]
#50 - 13 april 2008 07:09
Snokar man lite i forumet efter nämnda firma så finns det ett visst missnöje, många inlägg handlar om sena eller uteblivna leveranser. En del om firmans telefoner som det oftast inte svarar någon i. Eller om deras mailsystem som det kan ta en månad eller två innan man får svar från.

Får man sen spammail från firman så då blir det kanske droppen som får bägaren att rinna över.

Självklart måste man på ett sånt här forum få klaga på firman som det finns så många som är missnöjda med.:mad:
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 13 april 2008 07:34
Tege skrev:
Självklart måste man på ett sånt här forum få klaga på firman som det finns så många som är missnöjda med.:mad:

Och självklart får man även berömma om man är nöjd.
Dock i DENNA tråd handlar det om spammailet - vad gäller övriga saker så finns det andra trådar i detta forum där det tas upp.
#52 - 13 april 2008 17:42
Bra skrivet Tege! Och man borde få prata om vad man vill i en topic så länge inte trådskaparen sparkar bakut. Hur ofta i verkliga livet sitter man och pratar om en sak utan att vidga ämnet åt fler håll? Detta är dessutom "Off topic" och ingen söker efter ett direkt svar. Teges inlägg borde anses som en del av diskutionen eftersom det kanske förklarar varför folk reagerar så hårt på ett "enkelt" kedjebrev!

Annons