kejsar aulonocara??

#1 - 3 juni 2003 08:40
Haj
Jag skulle bara vilja veta om Kejsar Aulonocaran heter Aulonocara stuartgranti eller Aulonocara Hansbaenschi. Jag har fått uppgifter om det från lite olika håll att på ena stället kallas stuartgrantin för kejsare och på andra ställen kallas Hansbaenschin för kejsare. Är det samma art eller är det så att kejsare finns i båda arterna??

jag skulle vilja veta eftersom jag kanske ska köpa två Aulonocara kejsare honor av en jag känner, och behöve köpa en hanne till dem.

Hajhaj

Mvh Jonas
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 3 juni 2003 09:06
Det finns inte längre någon art som heter A.hansbaenschi utan de som tidigare räknades dit ingår nu i A.stuartgranti.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#3 - 3 juni 2003 09:11
tackar kjell, då löste det sig, då ska jag väl köpa en hanne så fort som jag får igång akvariet!

hajhaj

Mvh Jonas
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 3 juni 2003 09:14
Kom bara ihåg att det finns åtskilliga varianter av A.stuartgranti så att du köper rätt.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#5 - 4 juni 2003 20:04
jodå, han jag hade tänkt köpa honorna av har noga beskrivit hur de ser ut....så de löser sig. Jag har t.o.m. sett hannen, men de va ganska länge sedan, annars så finns det alltid bilder på hur de ser ut på internet, så kan man ju skriva ut o kolla i affären så de blir rätt =D. De e ju inte roligt att skapa blandningar mellan olika färgvarianter, då får man aldrig sålt sina yngel.

De löser sig nog,

Hajhaj
#6 - 7 juni 2003 20:20
Vet inget om den du frågar om men jag har följande Aulonocaror, och dom kallas för kejsar aulonocara. Läs på länken här under!

http://web.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=71

Annons