KIDS-kar 21L?

#1 - 7 november 2007 21:04
Är det någon som har erfarenhet av detta karet?

http://www.blocket.se/vi/14074108.htm?ca=22_s

Är mitt uppe i ett ev. köp och jag undrar om det är helt fel?

Mina planer är att ha en hyfsat rik vegitation, 10-15 körsbärsräkor och ev. några edlers. Är det för litet?

Vill ha ett kar som man kan ha på köksbordet och beundra när man äter frukost :)
#2 - 7 november 2007 21:08
fiskar ska man nog inte ha i det.. på bilden ser man några scalarer och det är liiiiiiite litet...

men räkor skulle vara fint att ha i det! dock inte fisk!!!
#3 - 7 november 2007 21:15
Nej, jag vet! Det är katastrof!
Om jag nu köper det, och detta har jag förklarat för säljaren, vill jag inte ha några av de fiskarna som finns däri.
Hur kan man lösa det? Vill ju inte avliva stackarna bara för att de är "fel art" dsv. inte räkor...

Men då vet jag att det iaf är ok att ha räkor i :D

Någon som vet något om karet i sig?
Blir det lätt repigt osv.?
#4 - 7 november 2007 21:21
men ta med firrarna och ge dom till en butik! eller om du bor i en större stan kanske det finns ngn på zoopet som kan ta dom.. räkor kommer göra middagen lite mysigare ;)

karet i sig ser ju rätt fint ut. du behöver nog inte oroa dig för at det ska läcka ;) letar själv efter ett liknande kar till mina räkor :)

det blir nog lika repigt som alla andra kar..

tänk på att vara noga med vattenbyten på ett sånt litet kar!

lycka till =)
#5 - 7 november 2007 21:31
Ja, det tänkte jag också, att man kunde ge dem till någon affär, eventuellt byta till sig något ;)

Jag hoppas att det ska bli bra, har hittat en privatperson i närheten som säljer räkor...

Tack så mycket!

Jag återkommer när karet är startat!
#6 - 8 november 2007 17:26
fint kar.. jag tror jag köoer det XD!
(skoja ^^)
#7 - 8 november 2007 20:39
Hahaha, det är redan mitt :)
Ska hämta det i Växjö...

Så tyvärr :p
#8 - 9 november 2007 05:59
Är du i Växjö, så tycker jag du ska titta ner till "Hovmästarna" (f.d. Akvariekällaren), de kanske till och med tar hand om dina fiskar (om du inte löst det på annat sätt).

Annons