Klä in intern pump, Juwel.

#1 - 3 mars 2009 10:24
Hej,

Vi har ett Juwel hörnakvarium med intern pump placerad i bakre hörnet. Pumphuset är fult och jag vill dölja det med någon form av rotformad profilbakgrund.

Är det någon här som har koll på var i Skåne man köper bakgrundsmoduler?
Vill inte köpa på nätet, vill se och klämma på grejerna innan inköp.

Tips emottages tacksamt.
#2 - 4 mars 2009 22:04
gör egen bakgrund av cellplast.
måla den .
svindyrt att köpa.
för att skära ut cellplast använd cellplast skärare kan du tillverka själv.
inresserad av en enkel kan jag vissa bilder på en jag har gjort.
#3 - 4 mars 2009 22:17
Köp en bit aquaterra och klä in den bara?
#5 - 5 mars 2009 06:51
Det finns många av BTN moduler på Zoogiganten i Lomma.
Det är värt att ta en titt om du inte har varit där :)
#6 - 5 mars 2009 08:31
[FONT=Trebuchet MS, Verdana, Arial][SIZE=-1]Denna lilla blomma, den ska jag ge till dig
Jag köpte den i Lomma, och blomman är till dig.. :d
[/SIZE][/FONT]
#7 - 5 mars 2009 08:41
Tack för tipsen, trodde kanske att det fanns någon färdig modul till Juwel.. ska åka ned till Lomma och kolla ändå.
Alternativet att tillverka själv verkar kul, speciellt eftersom jag vill behålla det interna filtret.

@Svetzarn; Ja tack, visa gärna bilder på ditt verktyg! =)
#8 - 8 mars 2009 07:58
Ouscazz skrev:
Hej,

Vi har ett Juwel hörnakvarium med intern pump placerad i bakre hörnet. Pumphuset är fult och jag vill dölja det med någon form av rotformad profilbakgrund.

Tips emottages tacksamt.

Menar du att du inte hittar något i alla akvariebutikerna i höör? :d
#9 - 8 mars 2009 08:07
Där är en butik och tvivlat hon vet vad en Modul är för nåt:dmen när hon öppnade sålde hon Pirajer för 1200kr st de du billigt;)dem säkte hon priset på när jag sa till hon till ett par hundra till sist skänktes dem bort:D
#10 - 8 mars 2009 08:12
Ouscazz skrev:
Hej,

Tips emottages tacksamt.
Du har alltid Stoby utanför Hässleholm han har ett urval skulle jag tro,men vad som är billigast Zoo-Giganten eller Stoby det är nog hugget som stucket:)
#11 - 8 mars 2009 08:32
Du har alltid Stoby utanför Hässleholm han har ett urval skulle jag tro,men vad som är billigast Zoo-Giganten eller Stoby det är nog hugget som stucket:)

är Stobys priser alltså i samma klass som Zoogigantens? Har bara varit i Stoby en gång för flera år sedan, men har inget minne av hur de låg prismässigt....
#12 - 8 mars 2009 21:16

Eeerrhh... i den som finns luktar det bara gnagare i, helt kass..
#13 - 8 mars 2009 21:19

Jag har hittat en leverantör... ska bara ta beslutet om det är värt att investera 5000:- i en bakgrund till 720 + ytterligare en till 350... tror inte att det blir så...

Jag ska försöka skruva ihop en hög med rötter och "klä in" filterhuset med dessa.
#14 - 12 mars 2009 17:53
Där är en butik och tvivlat hon vet vad en Modul är för nåt:dmen när hon öppnade sålde hon Pirajer för 1200kr st de du billigt;)dem säkte hon priset på när jag sa till hon till ett par hundra till sist skänktes dem bort:D

;) minns de priserna också
Men det var priser som var satta av den tidigare ägaren. Någon månad senare så gick de över priserna, och sänkte på stort sätt allt. Men det där med modulerna har du nog rätt i om ägaren, men hennes personal kan nog lite mer.
#15 - 12 mars 2009 17:54
Ouscazz skrev:
Eeerrhh... i den som finns luktar det bara gnagare i, helt kass..

Stor lokal lite grejor[:o]
#16 - 12 mars 2009 20:51
Man kan sätta dekorativa bamburör, likt en liten dunge framför filtret.
#17 - 15 mars 2009 12:52
hemgjord bakgrund.

Ouscazz skrev:
Jag har hittat en leverantör... ska bara ta beslutet om det är värt att investera 5000:- i en bakgrund till 720 + ytterligare en till 350... tror inte att det blir så...

Jag ska försöka skruva ihop en hög med rötter och "klä in" filterhuset med dessa.

Hej!
Om du inte är helt insnöad att bakgrunden ska ha rötter-looken kan du ju alltid införskaffa lite plexiglas och gå på med värmepistol så får du den att passa som du vill efter pumpen.. Det är lättast att använda sten att slilicona fast. Jag gjorde så iallafall. Fungerar helt ok, fast jag skulle dölja in och utsug från ytterfiltret..

// MVH Caroline
Bilagor:

Annons