om du kollar genom de artbeskrivningar du kan, till de fiskar du har, så står det ev. på någon att de vill ibland ha levande foder för att trivas.....:)
Inte vill väl dina föräldrar att du ska plåga dina fiskar på det viset.. :D;)
Vissa den för föräldrarna så
Ska testa det ;)
Om du tar fullt ansvar för allt jobb artemiaodlingen medför kan hon väl knappast ha något att invända, eller? Och att få/ta ansvar är det mest fostrande man kan uppleva som barn.
För hon har väl inte dåliga erfarenheter av ditt ansvarstagande sen tidigare, va...? ;):D
PS Nu är jag farsa, men när jag var liten vägrade mina föräldrar låta mig sköta akvariet jag sparat ihop till själv. Med följden att mitt intresse rasade och att jag fortfarande är sur på dem över det... Är morsan din bara nog utvilad är hon nog mottaglig för den kloka argumentation, som jag är övertygad om att du nu på egen hand kan snickra ihop. ;)
Fick nu fram att hon bara inte vill ha artemiaodlingen i nått fönster så hon får skulden om hon råkar riva ner dom, men ska nog gå lätt att övertala. ;) Pappa verkar inte bry sig om jag gör det eller inte. =)
Gör det bara, hon lär ju inte märka att det står en glasslåda nånstans med en liter vatten och med några svarta prickar i som genererar x antal microartemianuplier som tar 24-36 h att få fram, (beroende på temp.) inte heller kommer hon märka av att det fattas 1-2 msk salt per gång heller.
Sug upp skiten med en pipett eller liknande och skölj i en sån sil som NNN länkade, räcker med typ 10 sek.
PS. Morsor e överskattade som källa för förståelse..;):p
Grejen är vem som ska betala över internet, eftersom vår affär här hemma inte verkar ha. ;)