Detta är väl inte helt ok? Läs medlemskommentaren längst ner på sidan. Ord för ord exakt som i Zoopets artbeskrivning.
http://www.akvarieguiden.nu/fiskar/fiskarkiv.php?go=info&id=0362
/Skvallerbytta bingbång
Det kan ju vara så att allt material på Zoopet är skyddat av copyright, och detta är en ren stöld, utan att ange källan det är taget från
Om jag skulle sno all text på zoopet, och göra en egen akvariesida skulle jag garanterat inte locka bort annonsörerna från denna sida. De som vill göra reklam för sina produkter vill nå ut till så många som möjligt , och eftersom min nyskapade fisksida har precis samma koncept och innehåll som denna sida så kommer ingen att söka sig dit och inga annonsörer, som redan har sina reklam på denna sida, kommer att vilja ha sin annons på min sida.
Ursprungligen skickat av Hajen 80
Varför inte lägga in några rader java som hindrar alla höger klick.
Det kan ju vara en bra grej om man vill försvåra stölder av material.
Ursprungligen skickat av alie
Det är självklart bättre att det debatteras i en tråd! Då kan ju alla läsa och begrunda. Det man ska akta sig för är ju att hänga ut namn och anklaga folk. Men en ren allmän diskussion är alltid intressant och lärorik!
Det är väl precis det som man har gjort här...Det är självklart bättre att det debatteras i en tråd! Då kan ju alla läsa och begrunda. <b>Det man ska akta sig för är ju att hänga ut namn och anklaga folk</b>.
Ursprungligen skickat av Hajen 80
Varför inte lägga in några rader java som hindrar alla höger klick.
Det kan ju vara en bra grej om man vill försvåra stölder av material.
Någon måtta får det väl vara på vad som är "eget" matrial, en artbeskrivning eller sjukdomsyntom av en fisk är nästan omöljlig att skriva alltid finns det någon sida eller bok som redan har skrivit det, jag vet inte om det är fel att göra en sammanfattning av någon längre artikel som tex Fohrman har skrivit om man anger källan.
Det är väl det egna omdömmet som får avgöra eller....?
en del ,dom flesta antar jag artbeskrivningar på zoopet är väl plagiat?