Ja visst är de helt underbara! En bra städare i akvariet som jag kan rekommendera är äppelsnäckor! De är grymt coola de med! Låter inte mkt för världen, men när du väl får hem dem och ser dem rejsa runt i karet, så coolt! Vi har kommit fram till att de ser ut som Jarjar i starwars! De har som ett långsmalt huvud, och ibland så kan man se långa öron sticka ut från sidorna under skalet. De finns i massa färger, dels så finns skalen i flera färger, sen så finns det fler färger på själva kroppen. De är jättefina!
Jag ska skaffa fler klogrodor själv, då det verkar som att jag fått hem 1 hona och 4 hanar... Tror det skulle bli bra med fler honor.
Jo, dina fiskar skulle nog gilla blandad kost med! Vad ger du dem? Du kan lägga ner gurka och zuccini, det äter dina malar med (och snäckor om du skaffar dem) och så kan du hacka upp en tinad och skalad räka i mindre bitar och ge dem. Vet inte om grodorna skulle äta det, har inte testat...
Idag provade jag vita mygglarver till mina grodor, det gick jättebra! Så prova med dem nästa gång du handlar!
Vad kul att det har gått bra!