Dags för en ny lek på Zoopet tycker jag! :)
Man får tre ledtrådar och ska försöka gissa vad svaret är. Den som gissar rätt ska komma på nästa tre ledtrådar och posta dem.
Exempel: V, Tennis, Halt
Svar: Gustav V
Man måste kolla tråden då och då om man är med och tävlar eller är den som hittat på ledtrådar så att man vet om man behöver svara att gissaren har skrivit rätt eller fel svar.
När vi är oense eller kommer på att det krävs fler regler så skriver jag in dem i denna fösta post.
Regler:
*Tar det för lång tid efter att en vinnare kommit på tre ledtrådar till nästa omgång så är det tillåtet för andra att hoppa in och säga: "Nu hoppar jag in istället och ger en gåta" - så att det flyter på bra.
*När Ledtrådsgivaren själv ger svaret får han/hon eller vem som helst ge en ny gåta.
*Samma person får inte svara fler än tre gånger på samma gåta. Men om det tar mer än 2 timmar och ingen annan svarat så får samma person gissa fler än tre gånger.
*Vill Ledtrådsgivaren ge ytterligare ledtrådar för att det var för svårt så går det bra. En första hjälpledtråd kan t.ex. vara vilken kategori gåtans svar hör hemma i.
Nu börjar det, på fisktema:
Namnbytt
Stjärnbeströdd
Blygis