Knep för att fästa BTN-moduler?

#1 - 9 augusti 2008 11:01
Hej, jag har sett att jag skulle behöva en cirkpump till i mitt kar. Utblåset är tänkt att sitta någonstans i mitten av vattennivån på ena kortsidan, för att få mera rörelse i "hela" karet. Jag har tänkt mig en EHIM 1260. Jag skulle gärna vilja gömma den i en BTN-modul, problemet är att det är vatten i karet och det är "igång".

Vet någon här om någon lösning på hur man "fäster" moduler, utan att använda silikon? Kanske någon som varit i samma situation? Alt är ju att lägga pumhuvudet utanför och bygga ett utblås av PVC, men jag skulle gärna se att all teknik kunde döljas. Tacksam för tips och råd...
#2 - 9 augusti 2008 12:24
Rent teoretisk skulle du kunna lägga en tunn silikonsträng runt modulen och med nerklippt ppi10 matta och cirkpump fastmonterad inne i modulen reglera storleken på insugsrastret och på så sätt skapa ett undertryck i modulen, inga garantier men du kan ju alltid prova, annars kanske en magnetupphängning kunde funka.
#3 - 9 augusti 2008 14:39
Hmm, ja det är ju en idè. Har du någon koll på hur mycket flytkraft modulerna har??
#4 - 9 augusti 2008 16:15
ulfand skrev:
Hmm, ja det är ju en idè. Har du någon koll på hur mycket flytkraft modulerna har??

Ingen aning hörru, men bojsänket 1260 lär ju väga upp en del..
#5 - 9 augusti 2008 16:32
Dom har väldigt mycket flytkraft kan jag säga dig...
Tror bara att modulen skulla fara upp på ytan och lägga sig som en kork...

Annons