Kollade igår lite på blocket, då gick jag in på en annons, fråga mig ej varför. Men klicka på videoklippet och höj volymen på högtalarna.
Enjoy [SIZE=1]
http://www.blocket.se/vi/14985339.htm?ca=11_s
[/SIZE]
Whistler84 skrev:Det där har jag funderat på... Hur kommer det sig att invandrare i så stor utsträckning håller fast vid sin egna kulturs musik? Jag har många kollegor och vänner som är bl a syrianer och de lyssnar alltid på sådan musik (framför allt i bilen). När hörde ni en svensk 18-åring, eller ens en 30-åring, som lyssnade på svensk folkmusik? Eller ens svensk musik, som inte är radiopop, över huvud taget?
rödtoppen skrev:Det kanske var radiopop i hans hemland :D
Tror att om man flyttar till ett annat land som har en helt annorlunda kultur så håller man nog hårt om de saker som känns "som hemma" i detta fallet musik - det är ju samma sak när det gäller möbler och kläder- speciellt araber/zigenare har (i mitt tycke) fruktansvärd smak (glittrigt och överpråligt) men men smaken är ju bekant som baken :D
Whistler84 skrev:Det där har jag funderat på... Hur kommer det sig att invandrare i så stor utsträckning håller fast vid sin egna kulturs musik? Jag har många kollegor och vänner som är bl a syrianer och de lyssnar alltid på sådan musik (framför allt i bilen). När hörde ni en svensk 18-åring, eller ens en 30-åring, som lyssnade på svensk folkmusik? Eller ens svensk musik, som inte är radiopop, över huvud taget?
Whistler84 skrev:Men om man är född i det landet och har bott där i 20 år?