Kommer ej in i tråd

#1 - 29 april 2013 14:33
En av roliga projekttrådarna i forumet kommer jag inte in i. Det dyker upp ett felmeddelande som lyder [h=1]"Serverfel[/h][COLOR=#000000][FONT=Helvetica]Ett fel uppstod när webbplatsen skulle hämta http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=141971. Den kan ligga nere för underhåll eller vara felkonfigurerad.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Helvetica][h=2]Här följer några förslag:[/h]
[LIST]
[*]Läs in webbsidan igen senare.
[/LIST]
[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#777777][FONT=Helvetica]HTTP-fel 500 (Internal Server Error): Ett oväntat tillstånd gjorde att servern inte kunde uppfylla begäran.[/FONT][/COLOR]"

Jag kör Chrome, men testade även i Internet Explorer. Då fungerade det utmärkt- tills jag loggade in. Testade även i Chrome att logga ut, o då kommer jag in i tråden även via Chrome. Kan man blockera nick från trådar, och kan det isf vara vad som skett här? §:oO
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 29 april 2013 14:52
verkar mycket märkligt - någon annan som har samma problem

Själv hade jag inga problem att gå in där
#3 - 29 april 2013 14:57
Det var just att jag ser att aktiviteten är relativt hög där som jag började fundera på om det bara var jag, och om det isf var fråga om någon form av nickblockering. §:o\ Det kändes inte troligt, men inte heller omöjligt, och vore så fallet så vore det såklart oerhört trist men bra att veta så att jag kan respektera det genom att inte läsa tråden o-inloggad.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 29 april 2013 15:01
tazzrat skrev:
Det var just att jag ser att aktiviteten är relativt hög där som jag började fundera på om det bara var jag, och om det isf var fråga om någon form av nickblockering. §:o\ Det kändes inte troligt, men inte heller omöjligt, och vore så fallet så vore det såklart oerhört trist men bra att veta så att jag kan respektera det genom att inte läsa tråden o-inloggad.

Att det skulle vara någon form av nickblockering har jag svårt att tänka mig - visste överhuvudtaget inte att man kunde göra något sådant[:o]

Det måste vara något annat som är fel - så ni övriga kolla kolla om ni också har dessa problem
#5 - 29 april 2013 15:07
Vet inte heller om det går, men eftersom jag verkar vara den enda som har problem... Upptäckte det för ett bra tag sedan, men trodde då att det hade blivit fel på tråden, men sen har jag liksom insett att det inte tycks vara så. Verkar som sagt så konstigt att jag kommer in när jag inte är inloggad. Och som inloggad har jag inga problem med andra trådar... Hoppas att någon kanske kan bringa klarhet i det hela. §:o)
#6 - 29 april 2013 15:20
Jag kommer in utan problem.
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 29 april 2013 15:21
tazzrat skrev:
Vet inte heller om det går, men eftersom jag verkar vara den enda som har problem... Upptäckte det för ett bra tag sedan, men trodde då att det hade blivit fel på tråden, men sen har jag liksom insett att det inte tycks vara så. Verkar som sagt så konstigt att jag kommer in när jag inte är inloggad. Och som inloggad har jag inga problem med andra trådar... Hoppas att någon kanske kan bringa klarhet i det hela. §:o)

Nja - vi vet ju ännu inte om fler har samma problem eftersom ännu ingen har svarat.
Jag har i alla fall inte spärrat dig (och ingen annan heller för den delen) och jag har svårt att tro att Mats skulle ha gjort det - det måste i så fall istället ha blivit något fel, men frågan är vad i så fall.

Har du kollat någon annan tråd som Mats har startat för att se (t.ex. denna http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=156030) om det är samma fel där
#8 - 29 april 2013 15:36
Det vet vi iofs inte. De flesta andra verkar komma åt den, men det kanske sitter någon mer o har samma bekymmer.

Den tråden gick hur bra som helst. §:o) Bara just den andra tråden som bråkar. Konstigt konstigt. Jag kommer ju åt den genom att vara utloggad o läsa den, så helt kört är det ju inte, men mycket udda fel är det.
#9 - 29 april 2013 15:48
Hmm, jaha, är det den tråden... Jag kommer in i den utan problem, och kan t.o.m skriva, och lägga upp bilder i den.
#10 - 29 april 2013 15:53
Rensa cockies?
#11 - 29 april 2013 16:01
Testat det med, o felet uppstår på olika datorer, olika webläsare o olika ip. Men skall testa igen. Något knas är det ju. §xo)
#12 - 29 april 2013 16:57
Ja, jag kom också in i tråden - och tazzrat, jag har inte spärrat, blockerat eller något sådant (vet inte ens hur man gör...). Du och alla är välkomna att läsa, kommentera, lägga upp bilder etc.
:)
admin
Christian Alfredsson
#13 - 29 april 2013 17:08
Otroligt konstigt fel. Kan du maila mig på [email]christian@zoopet.com[/email]? Jag kommer behöva testa med ditt konto och kommer ge dit ett tillfälligt lösenord under tiden.
#14 - 29 april 2013 19:56
Så skönt att höra, Mats! §:oD Då fortsätter jag att smygläsa tråden som oinloggad och hoppas att Admin kan hitta felet. §:o)
#15 - 29 april 2013 20:15
Upptäckte just att jag har samma problem med tråden "Tvättstugan". Har nog blandat ihop dom trådarna lite eftersom de båda är "stugor", men jag har inte kunnat läsa dem på ett bra tag. Mailade admin om båda så vi får se om det går att hitta felet eller om jag skall fortsätta känna mig lite speciell. §xob
admin
Christian Alfredsson
#16 - 4 maj 2013 19:26
Tror jag hittade felet. Gå till vilket inlägg som helst som du kan se. Ändra till linjär visning enligt bilden. Prova Tvättstugan.
#17 - 4 maj 2013 20:44
Det var som fasen! §:oO Tack för hjälpen! §:oD

Annons