Så skall det låta.
Jag hade kunnat citera allt men jag klippte av det och klistrade in punkter vilket man inte får göra inom citat tecken och där blev jag kanske missförstådd.
Jo visst jag har vart väldigt offensiv det senaste, kanske för att jag man bitter just pga att man kan smutskasta sitt namn totalt pga en felsägning eller en åsikt.. i ett års tid nästan var jag osynlig skrev endast skämtsamma inlägg och försökte hjälpa nybörjare så som ni hjälpte mig i början.Aja..
Åter till sekten, När jag skriver sekt är det ju med glimten i ögat och att det sticker i ögat på vissa (bittra Fiddan).
Äger man några glas behållare med x antal kubik vatten i och spenderar en stor del av sin vakna tid åt sitt intresse så är inte skillnaden stor om man ser på sekter vad de offrar, tid, pengar, familjen blir lidande i vissa fall.
All tanke verksamhet runt akvariet räknas ju självklart också.
Ålrajt Fiddan!
Nu börjar vi närma oss en diskussion som inte är i affekt! Bra!
Vi tar "citat"-grejen först. Jag fattar vad du menar - men det är så att centimetrar i en tråd, alltså hur stor plats ett inlägg tar i anspråk inte spelar så stor roll - utan meningen i det - oavsett om man orkar läsa det eller inte. Därför har det ingen betydelse hur långt eller kort själva inlägget tar i bildspejs - det kan vara bra att citera ett helt inlägg som man avser att svara på.
Skall vi säga att den grejen är utagerad, ok?
Att du är bitter kan jag faktiskt förstå! Jag har läst dina inlägg och facinerats över hur enkelt du provoceras av att folk faktiskt svarar på dina, rätt kraftigt offensiva inlägg. Är du med mig nu?
Istället för att gå i polemik med folk på ett lugnt sätt verkar det som om du faktiskt gillar att "stöta till", retas och försätta en del av forumdeltagarna i ett hetsigt tillstånd - detta får mig att undra vad du egentligen vill?
Om det är så att man smutskastar sitt namn genom en felsägning eller en obetänkt kommentar är det väl bara att förklara sig i ytterligare ett inlägg och tydliggöra vad man menar? Har man åsikter, vilket du ju uppenbarligen har, så måste man i forumform, och textform i synnerhet, göra dessa åsikter KRISTALLKLARA så att inga misstag görs om vad du tycker och tänker.
En intressant grej är att du skriver att du har känt dig osynlig tidigare när du är "skämtsam" och "hjälper till"... varför då? Om du vill "synas" är det ju bara att börja berätta om "alla kubik akvarium" du har och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter - då kan jag lova dig att du syns, och verkligen inte smutskastar ditt namn.
Din sista del i ditt inlägg begriper jag mig inte riktigt på - det är klart att det sticker i ögonen på de forummedlemmar som väljer att träffas för att umgås - utifrån en öppen inbjudan där alla är välkomna - när du beskriver sammankomsten som ett sektmöte - även om det är med glimten i ögat!
(fiddan, i "foto"-tråden dissade du smileygubbarna - men... dessa är väldigt käcka att använda - då tar inte folk allt på blodigt allvar!)
Sedan kan ja inte för mitt liv jämföra akvaristik med sekterism...
Sorry, just can´t...