kompisar till mina guppy!

#1 - 10 augusti 2008 18:41
jag har ett antal guppy men skulle vilja variera mej och ha lite olika fiskar! vilka fiskar passar bäst ihop med guppy? jag har funderat på att skaffa mej ett par black molly.
kom gärna med synpunkter och andra alternativ!:)
#2 - 10 augusti 2008 18:50
aner89 skrev:
jag har ett antal guppy men skulle vilja variera mej och ha lite olika fiskar! vilka fiskar passar bäst ihop med guppy? jag har funderat på att skaffa mej ett par black molly.

kom gärna med synpunkter och andra alternativ!:)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur stort akvarium har du, och vill du behålla ev. guppyyngel?[/COLOR][/FONT]
#3 - 10 augusti 2008 18:54
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur stort akvarium har du, och vill du behålla ev. guppyyngel?[/COLOR][/FONT]

jag har ett 40liters akvarium. har inge yngel än men funderar på att skaffa några!
#4 - 10 augusti 2008 19:11
aner89 skrev:
jag har ett 40liters akvarium. har inge yngel än men funderar på att skaffa några!

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]I ett 40-liters med guppy skulle jag nog komplettera med räkor istället för att ha i fler sorters fiskar, jag tycker det är lite för litet för Molly.[/COLOR][/FONT]
#5 - 10 augusti 2008 19:13
Håller helt med Maria Sjöjungfru, du kan inte ha så värst mycket fler fiskar i ett 40 liters.
#6 - 15 augusti 2008 07:48
Mumin skrev:
Håller helt med Maria Sjöjungfru, du kan inte ha så värst mycket fler fiskar i ett 40 liters.

Håller med, egentligen lite för litet för guppy också med tankle på att de föder så mycket yngel.....
Köp ett större akvarium vetja!;)

Sedan passar sådana här frågor bättre i tråden "Fisk-mix-frågor", det är det den är till för.....:p:)

Annons