Kön på endlerguppies

#1 - 22 mars 2005 04:49
Jag har funderat på en sak. Utfallet på en kull med ungdjur påverkas för vissa djur av temperaturen. Detta gäller även vissa fiskar.

Så jag undrar om någon vet hur varmare eller kallare vatten påverkar könsfördelningen på en kull endlers?
#2 - 22 mars 2005 07:33
hmm.. jag minns inte det där... dock minns jag att med guppys så föds väldigt många honor.. hannar kan utvecklas om det råder brist *hela minn förra kull blev honor*
#3 - 22 mars 2005 07:36
[QUOTE=Triana]hmm.. jag minns inte det där... dock minns jag att med guppys så föds väldigt många honor.. hannar kan utvecklas om det råder brist *hela minn förra kull blev honor*[/QUOTE]

Jag får nämligen ett kraftigt överskott av hanar därför funderar jag på om temperaturen kan ha betydelse.
#4 - 22 mars 2005 08:08
okej.. hmm.. min hona går i låg temp.. mellan 20-22grader och ynglen varmt.. 27 grader... för att de ska växa bättre fortare... senaste kullen fick växa i bräckvatten.. gick fint.. *då har du brist på plats men det är så jag tänker göra i fortsättningen... de växte dubbelt så fort i den tanken så... mycket större.*

Annons