Kan någon lista ut om någon av de större JD är en hane? De har ju lagt ägg, men Keibo skrev i min tråd att han hade två honor som la ägg tillsammans och då blev jag väldigt osäker :p Inte så bra film, men det kanske går att se ändå?
nesseman skrev:det va svårt å se.. hanarna har en mörkröd kant på sin fena högst upp.. honans ä ljusare.. Hanens fenor är spetsigare å sträcker sig nästan lika långt bak som stjärtfenan..
Min hona när hon blir i lektagen blir så mörk så hon blir i stort sett svart på stora delar av kroppen.. hannen är mer åt blåare hållet
sjebbe skrev:Som jag kommer ihåg från mina JD:s var det som sagt ovan plus att hanen var brantare i pannan. Beteendet var även mer vaktigt och aggresivt vid rommen. Honan låg mest och tryckte kring rommen, inga utfall alltså.
Svårt att se beteendet på filmerna, lättare för dig att se om du gluttar 1 timme eller 2.:d
sjebbe skrev:Våra var ganska stora. Hanen skulle jag upskatta till strax under 20 cm o0ch honan drygt 15. Är kanske lättare att se vid äldre exemplar. Funderar för övrigt att byta ut mina silver dollar mot ett par JD. Blev sugen nu när jag såg dem igen.:D