Konstig död på slöjstjärt?

#1 - 28 april 2007 12:53
Hej ja har haft två slöjstjärtar i ett 160 L ..
Och iförra veckan märkte ja att en fisk var mobbad och hade trasiga fenor så ja medicera den och den simma jätte bra efter de men några dagar efter dog dens vän bara sådär den hade inga fel på kroppen den bara dog.. sen en vecka efter idag hitta ja den andra slöjstjärten död i en växt fast dens hud var borta vid slutet av huvuvdet .. :(
Dom var verkligen mina favvorit fiskar ja hade dom runt 3-4 månader..
Men ja undrar en sak är dom mer kännsligare nu när sommaren e på väg?.. för mina var inte ett dugg kännsliga innan .. när de var snö ute..
#2 - 28 april 2007 13:45
exakt vad skulle de va känsliga nu mot sommaren??:confused:.....innan fiskarna dog, märkte du inget ovanligt meddom då...kanske att de var lite skygga eller att de inte var så aktivamed att äta eller de bara dog
#3 - 28 april 2007 14:32
ja vet inte de var bara nåt ja tänke..?.. nä faktist inte dom åt och simma som vanligt.. Men ja ska vänta ett tag och sen köpa två nya och se om de händer nåt då?
#4 - 28 april 2007 14:34
tycker det låter konjstigt att de bara dog så där :s....det har hänt mig innan osså att slöjstjärtar bara dött utan nått synligt tecken:s
#5 - 28 april 2007 16:01
Jaa de e skit konstigt.. o alla värden e bra o ja byter vattenså man ska o allt.. :(

Annons