Konstiga Kakaduor

#1 - 18 december 2006 17:50
Tjena min kakadua hona dog (antagligen utav ålder) så jag åkte och köpte en ny men jag fick inte det i butiken då utan jag skulle köpa ett par och låta hanarna slåss så att så att den starkaste fick honan..

Men de har vart relativt fredligt i akvariet fast den ena hanen den gamla är helt svart eller helt likblek. och den nya hanen har den fina lekdräckten.

Jag vill ju inte ha en fisk som mår dåligt i akvariet och köpa en till till honom går ju inte för sig.. vad ska jag göra?
#2 - 18 december 2006 17:53
Näää!!!
Fy så elakt av affären! :(
Stackars den gamla hannen, dom blir så mörka när dom är rädda eller känner sig osäkra.

Går det inte att flytta en av hannarna till ett annat kar?
Två hannar och en hona, jag har aldrig hört något så dumt! :(

INTE konstiga kakaduor utan KONSTIG AFFÄR!
#3 - 18 december 2006 19:04
Det sjuka är också att den gamla är Dubbelröd och jag frågade om de hade dubbelröda och gubben sa detta är dubbelröd fast det står inte på akvariet... och jag är 100% säker på att det inte var dubbelröda jag fick, för den gamle hanen borde inte ge den nya en chans egentligen för han är nästan dubbelt så stor..

Vet inte om jag borde säga affären.. ska jag?
#4 - 18 december 2006 19:51
I vilken affär köppte du dom ?? dit vill man ju inte åka dom värkar ju vara helt störda !

// Victor
#5 - 18 december 2006 20:00
Saken är ju den att den anses vara en utav de bättre i Göteborgs trakten.

Men det finns en anledning till varför zoo affären gör så.

Men vågar jag släppa ner den i ett 22 gradigt 25 liters kar?
#6 - 18 december 2006 21:33
Hmmm, 22-gradigt 25-liters låter ju inte så bra...
Varför måste det vara 22-gradigt?

Usch vad jobbigt!

Hur stort är ditt kar där kakaduorna går?
Jag tänkte om det är så stort så du kan göra två revir, ett var åt hannarna.
Och köpa fler honor, eller i alla fall en till.

FRÅN EN ANNAN AFFÄR!!! :(
#7 - 18 december 2006 22:22
Det är rumstemperatur i det akvariet det är bara några räkor där..
#8 - 18 december 2006 22:44
Annars är det ett himla roligt skådespel just nu i akvariet.
Självklart är ju den gamla hanen svartsjuk som inne bomben för det nya paret leker inne i hans gamla revir.

Den gamla hanen går ifrån likblek till kol svart hela tiden och försöker sära på dem. Men förut idag har bara den gamla hanen legat helt still med fenorna tättintill kroppen och sätt självmordsbenägen ut.

Men jag ska åka till Herkules Zoo imorgon och se om jag kan hitta en hona till den gamle, en dubbelröd sådan.
#9 - 19 december 2006 09:16
Usch, stackars hanne! :(

Kakaduor kan faktiskt sörja ihjäl sig.
Det har hänt med mina.

En hona när hon förlorade en kull yngel och en hanne när hans älsklingshona dog...

Annons