hej!
Jag köpte fyra nycklar för ungefär en månad sen tror jag. Har ett 222 liters kar med bla 4 scalarer, kilfläcksrasboror, marmorerade bilbukar och en par fjärilsciklider. Saken är den att för ungefär tre veckor sen (tror jag) så började några av nyckelhålen se ut som om dom var rädda, de blev lixom fläckiga och höll sig väldigt stilla när det inte hände något, typ att jag matade fiskarna. Två av dom har också växt mycket mindre och är nästan lika små som när jag köpte dom, ungefär fem cm, medans en annan har blivit iallafall 7.
Igår dog en av de minsta, den låg på bottnen längst in i ett hörn. När jag undersökte den kunde man inte se något speciellt alls på den. Det ända jag kan tänka är dåligt för dem är att de ofta blir bortjagade av fjärilarna. Jag brukar inte mäta vattenvärden och sånt men att just nycklarna skulle må dåligt av mitt vaen har jag svårt att tro, eftersom de andra fiskarna har liknande krav.
jag vill hemskt gärna veta vad folk tror kan vara problemet för jag vill behålla mina gulliga nyckelhålsciklider [:(]