Det är även en lite känslig fråga att avgöra åt en annan vad karet med eller utan tillbehör är värt.
Sedan kan man vända och vrida på det med, vill man bli av med karet snabbt så är det lägre pris som gäller, men har man inte bråttom så kan man lägga sig på en "lagom" nivå så kommer det snart en köpare.
Lägger man sig däremot för dyrt får man bara några mail, men ingen som är riktigt intresserad utan de hör mer av sig för nyfikenhets skull.
Det som jag tycker är värt mycket på akvarium som jag säljer kanske de flesta bara fnyser åt, så man ska nog inte ha för stora förhoppningar att få nypris på grejerna man säljer.
Det är även svårt att nämna en generell regel hur mycket man får för sina akvarium, det är så många faktorer som spekar in, skick, utrustning, innehåll, bra fotat och sist men inte minst var i Sverige karet finns.
Just detaljen var karet finns rent geografiskt har jag märlt spelar väldigt stor roll. På mindre orter och inte i storstadsområdena är karen BETYDLIGT billigare än de är i typ Sthlm, gbg, malmö osv så är man beredd att åka några mil så kan det faktiskt löna sig...
Vad man givit som nypris kan man dessvärre glömma då det är mera skicket och som Ansjo säger den medföljande tekniken som köparen lägger tonvikt vid som gäller samt en schysst bild...