Alltså, ja, jag funderar på att köpa ett akvarium online. 56l växte jag ifrån på 2 månader och nu känns 120 också smått :) akvarium är som en drog! Speciellt när man snokar runt på projekttrådarna, det är helt galet så skickliga vissa av er är på biotoper och scapes. Man blir både inspirerad och lite lagom avundsjuk ^^
Jag har googlat och luskat och hittat 3 sidor, pwss, cyberzoo och flodströms.
Jag har beställt lite andra saker av pwss och sett kommentarer om den så det känns stabilt.
Flödströms verkar vara lite...sådär? Om man tittar om omdömena osv. Cyberzoo hittade jag inte så mycket omdömen om
Anledningen till att det får bli online är för att jag bor mitt i ... Ingenting. (Långt ner i skåne, 50 min från närmaste större stad, malmö och inget körkort)
"Min" akvariehandlare sa något om 12000+ för ett 240 liters och kan man få det billigare föredrar jag nog det :)
Blocket är inte heller så lockande eftersom de större karen ofta säljs kompletta, och jag vill ha bättre plats till mina egna fiskar, inte ta över någon annans. Eller utan bänk. Eller utan ramp.
Jag vill även gärna köpa något helt, för jag är sjukt ohändig och kan inte bygga en bänk för att rädda livet!
Så mina frågor egentligen då är; hur funkar det egentligen? Måste man hämta ut 100kg akvarie på posten? Kör de hem det till dörren? (Jag är ganska svag o mesig så det hade varit trevligt) Måste man bygga ihop bänk själv? (det är iofs ok, jag är en jävel på IKEA möbler)
Om DU köpt allt online, var hade det känts säkrast?
Tack på förhand! //em