[QUOTE=cillan;n2381005]Ja jag blev bestört mest över själva attityden inlägget om att kolla runt. Jag frågar ju för att få tips[/QUOTE]
[QUOTE=Kjell Fohrman;n2381009]Att man skall kolla runt beror ju mycket på att smaken skiljer sig så mycket mellan oss individer (vore tråkigt annars). Det en tycker är snyggt, ogillar en annan och det är ju din smak som det handlar om och då är det ju viktigt att du kollar runt.
Dessutom kräver ju olika fiskar lite olika typer av akvarium, så vilket akvarium man väljer beror mycket på vad man vill ha i det.
Högst några få millimeter kan det jämna ut sig. Är det mer måste man pilla något hård under de fötter som behöver lyftas upp (väg av med vattenpass). Det brukar nästan alltid vara något ben som behöver korrigeras. Jag brukar använda tunna masonitbitar att lägga under benen.
Är det ett helglasakvarium använder jag alltid ett sådant mellan akvarium och bänk (jämnar ut diffar på några få millimetrar). Om det är ett ramakvarium använder jag inte något liggunderlag.
Det beror på hur mycket sten du har i akvarium. Är det få så behövs det inte (om inte någon stenkant ligger an mot bottenglaset. har du många stenar så bör man ha det.
[/QUOTE]
Klart vi har olika smak men det kunde ju varit så att det hade funnits en affär med massa olika akvarium i t ex Ängelholm som jag helt missat. Hade jag då fått det tipset hade jag ju själv kunnat avgöra om det passar mer.
Är ju ett ramakvarium. Hoppas golvet är jämt. Tycker det är svårt med egenlösningar. Lättare när man bara kan skruva på fötterna. Men det löser sig säkert. Vill ju dock inte att det spricker....
En del verkar ha problem med ojämnhet på möbeln med
https://www.zoopet.com/forum/forum/-...elt-i-v%C3%A5g
verkar dock som att det löser sig när de fyller på vatten vad jag förstått det som i trådarna jag sett.
(blev jättekonstigt med citaten så fick ändra lite i koden)