<b>Ice-man</b>; jag far över dit i slutet av april månad! Berättar gärna vad som inhandlades efteråt! [:D]
Jag har tagit reda på lite mer fakta som kan vara bra att veta.
Swinoujscie låg visst inte så nära Gdynia som jag trodde, jag har tillfrågat min mor som är polska [:)] Det är typ 400 km mellan städerna, *host*. Men eftersom du bor i skåne så kan du åka ifrån Karlskrona, dom har billiga resor till Polen, och dom lägger ankar i Gdynia (som är en hamnstad). Resan tar 9-10 timmar och om man åker på dagen behöver man ingen hytt.
Du hade kanske tänkt från Ystad annars? Då hamnar man mkt riktigt i Swinoujscie, men den staden vet jag inte mkt om förutom att den inte är inte särskilt stor.
Har en prisuppgift från mitt lock som jag köpte förra året; runt 360 kr. Sedan kan du jämföra själv, jag vet i alla fall att jag hade fått betala runt 800 kr för det här i Stockholm.
Har även gatunamn på zooaffärerna i Gdynia! =)
Abrahama heter gatan som den ena ligger på (i denna köpte jag mitt lock). De har billigare priser, men båda har inte samma utbud. Har för mig att den andra på starowiejska har lite häftigare pumpar.
Starowiejska (tror att det stavas så) ligger nära Gdynia tågstation.
Båda affärerna ligger på gångavstånd till varandra.
Butik/affär på polska; "sklep". Sedan är det väl bara att lägga till "Zoo", Skelp Zoo..typ. =)
Ett råd också när jag ändå är igång;
Växla inte på båten, inte privat, utan BARA på ett Kantor. Det kan skilja sig från Kantor till Kantor, man kan kolla runt lite, det finns många på Abrahama. Anledningen till detta råd är att kursen alltid är dyrare på båten, och det finns privatpersoner som är villiga att växla med turister, men dom e bara lurenderejare.
Så! Hoppas att jag hjälpt dig lite grann :-)