Köpa fisk!

#1 - 11 november 2004 11:22
Har precis startat om mitt akvarium, tisdags, och la redan då in min gamla mal, eftersom alla andra fiskar dött. undrar om jag kan börja köpa in nya fiskar nu eller om jag ska vänta?
#2 - 11 november 2004 11:59
Jag tycker nog att du skall vänta minst 1 vecka och mata mycket sparsamt både innan och när du lagt i nya fiskar.
Och inte för mycket fisk på en gång!!
Passa på och ta den här tiden till att läsa om, och bestämma dig för hur många och vilka fiskar du vill ha.
Lycka till!
#3 - 11 november 2004 12:47
När du sen köper fiskar så köp några i taget och vänta gärna en vecka innan du sätter i fler sen...

Köp de små fiskarna först. T.ex. kardinaler innan scalerer (annars äts kardinalerna upp) och guppy innan en del sydamerikanska ciklider av samma anledning..
#4 - 12 november 2004 14:30
Och vad gör jag då som gjorde precis tvärtemot och köpte 2 scalarer till mitt 375 liters och ska köpa kardinaler nästa vecka?ska jag lyfta ur scalarerna ett tag kanske?
#5 - 12 november 2004 15:14
Frille, det är nog ingen fara om det är små scalarer som du har. Är det stora spelar det inte någon roll, för i sådana fall kommer de nog att gluffa i sig små kardinaler rätt snabbt - oavsett vem som var i akvariet först...

Småtetror och storscalarer är inte någon jättebra kombination, även om scalarerna nog blir glada över att få en massa små goda fiskar att äta...
#6 - 13 november 2004 07:49
de är små scalarer..börjar ångra att jag köpte dessa lite faktiskt

Annons