Köpa kar som används av sköldpaddor?

#1 - 1 mars 2006 12:59
Tjena!

Jag är på jakt efter ett större kar och har nu sett ett 310 liters som kanske kan vara intressant. Men nu är de så att dom har sköldpaddor i de karet. Gör de nåt om jag ska ha fiskar i de sen? Altså behöver man tänka på nåt speciellt iom att de har varit sköldisar där i? Ungefär hur mycket skulle ni ge för ett sånt kar?

Tack på förhand! //Ingemar
#2 - 1 mars 2006 13:10
ska du ta över sköldpaddorna tänkte du? Isåfall ha inte för små och långsamma fiskar, de blir nog uppätna =)

Om du inte får med dem på köpet så e det bara o köra..

E det bara ett enkelt akvarium såååå.... Drygt tusing kanske? Men om det e tillbehör o ramp o grejer så ja jävlar, då blir det väl mkt =)

/Simon
#3 - 1 mars 2006 13:11
Om dom har haft sköldpaddor så skulle jag rekomendera att du synar glaset noga innan du köper akvariet.
Det finns en lite större risk för att glaset är repat om man bygt land delar åt sköldisarna eller om dom flyttat på innredningen..
Pris är väldigt svårt att säga då de beror på tillverkaren modell tillbehör och skick.

Mvh NiXoN
#4 - 1 mars 2006 13:18
Ok kanske kan vara läge att vänta på ett kar som varit fiskar i då. Med tanke på reprisken.Sen känns de väl som att de är andra tillbehör till fisk än till sköldpaddor. Så de kan nog bli dyrt om man måste köpa alla tillbehör också.

Mvh//Ingemar
#5 - 1 mars 2006 13:51
Själva burken är inte egentligen så dyr även om man köper en ny, de som kostar är all kringutrustning beroende på hur lättsköt eller bra man vill ha.
Jag tycker att du kan kolla på akvariet man ser rätt snabt om de e dåligt, reprisken finns oavsett.
Många städar maniskt med sina mangneter och får dom nåt sandkor emellan så är det kört.
#6 - 1 mars 2006 14:39
Ok tack för alla tips har mailat lite frågor nu så får vi se om de blir nå nytt kar eller inte :D

Annons