Köpa sten i göteborg...

#1 - 23 december 2006 15:26
Har letat på diverse plantskolor och byggvaruhus i göteborg men hittar inte bra sten att ha i mitt akvarium.
Det enda jag hittar är oftast för smått, man vill ju ha så man kan bygga lite gömställen och så.
Var hittar man bra sten i göteborg? Ska man går till något grustag eller liknande? Man vill ju ha sten som ser någorlunda bra ut också.

/gurka :)
#2 - 23 december 2006 15:41
Kolla på Hornbach, dom har massa olika stenar till ett mycket lågt pris tycker jag. Köpte själv allt mitt svartschiffer där.
#3 - 23 december 2006 16:05
plockade mina stenar i sillvik, tydligen inte helt lagligt att göra så men jag går även mot röd gubbe ibland...

Annars så vet jag att det finns ett grustag i kållered, men det är nog mindre populärt att plocka sten därifrån utan lov än ifrån stranden...

Knytnävsstora sprängstenar finns ju oftast där det finns tågräls.
#4 - 23 december 2006 16:20
Har du provat Platt-tjänst i storås?
#5 - 23 december 2006 16:22
Stenar finns väl överallt?
Kolla ute i skogen, eller i närheten av stränder och liknande. Mer rekomenderat än att gå och köpa den.
#6 - 23 december 2006 16:45
Jo visst finns stenar äverallt men vill man få tag på lite ovanliga sorter så får man leta duktigt.
Skulle gärna vilja hitta lite röd gnejs eller liknande, tycker det blir så tråkigt i längden att ha "vanlig" gråsten i akvariet.

#7 - 23 december 2006 16:49
norsen skrev:
Jo visst finns stenar äverallt men vill man få tag på lite ovanliga sorter så får man leta duktigt.

Skulle gärna vilja hitta lite röd gnejs eller liknande, tycker det blir så tråkigt i längden att ha "vanlig" gråsten i akvariet.

Vissa av stenarna jag hittade i sillvik är rödare än gneisslimlinen.
#8 - 23 december 2006 18:12
zookompaniet i gamlestan har ibland väldigt fina stenar :P
Men inte lika många som hornbach tror jag

Annons