Koppartetra

#1 - 10 april 2006 07:02
Mina koppartetror är på den ena lilla. Den lilla har inte heller fått riktigt vita tippar eller det svarta på stjärten, varför?
#2 - 16 april 2006 07:37
Nu är de på mina gyppy också...går det att ha guppy och koppartetra tillsammans? jag börjar fundera
#3 - 16 april 2006 13:16
[QUOTE=Sofan].går det att ha guppy och koppartetra tillsammans? jag börjar fundera[/QUOTE]

Det borde ju gå tycker jag, konstigt att de är på dina guppys. Det står ju i artbeskrivningen att koppartetran är en fredlig fisk som går bra att hålla i sällskapsakvarier.
#4 - 22 april 2006 18:38
[quote=Sofan]Nu är de på mina gyppy också...går det att ha guppy och koppartetra tillsammans? jag börjar fundera[/quote]

Koppartetra trivs inte med andra stimfiskar i för små akvarier, så det beror väl lite på vad du har för storlek på akvariet..
#5 - 8 maj 2006 11:45
Det är samma sak här koppartetrorna jagar jämt neontetrorna. Har ett 60 l med ca 13 neon och 4 koppartetror. Är det för många då?
(jag har 6 andra fiskar men dom är inte koppartetrorna på)
#6 - 27 maj 2006 17:53
[quote=metamorfos]Det är samma sak här koppartetrorna jagar jämt neontetrorna. Har ett 60 l med ca 13 neon och 4 koppartetror. Är det för många då?
(jag har 6 andra fiskar men dom är inte koppartetrorna på)[/quote]

Det kan bli trångt för den större koppartetran, själv skulle jag satsa på ett stim neon och utesluta koppartetran.
Koppartetra är en utrymmeskrävande, livlig och snabb stimfisk har jag sett, dom pilar på överallt i mitt 300 liters.
#7 - 3 juni 2006 16:19
Har som synes flyttat neontetran till 300 liters , nu är neonätaren är borta. Neonerna håller till på botten och koppartetran i mellanskiktet om någon undrar.

Annons