Koppla inte in fel doppvärmare.

#1 - 13 november 2004 10:46
Skulle koppla in en doppvärmare som jag stoppat ner i mitt 60 liters, men råkade istället koppla in en värmare som låg på bordet bredvid akvariet.
Ena sugproppen smälte sönder och det blev ett brännmärke i bordet. Så nu luktar det bränt i hela lägenheten.
Tur att man var hemma.
#2 - 13 november 2004 11:18
Har gjort detsamma fast på spisen.. Med såna där spislock på.. Och en gång med ett silverfärgat grytlock, det locket blev mässingsfärgat efter ha legat på en varm platta...

Lätt hänt..
#3 - 13 november 2004 11:48
En sån tur att du var hemma. Otäckt att glömma nåt på det viset.
#4 - 13 november 2004 12:41
Jag är glömsk som få, har glömt en gryta med popcorn på plattan... i över 3 timmar!
Det var min stackars bror som tyckte det luktade konstigt och lyfte på locket... Och sen hade han inga ögonbryn på halva sommarn :D

Jag vet PRECIS vem jag har ärvt det av, morsan, hon har smält minst 4 durkslag genom att sätta på fel platta... Jag tycker jag är duktig som inte gör samma misstag mer än 2ggr ;)
#5 - 15 november 2004 02:08
Jag har startat en köksbrand! [:-D]

Jag var 14 år och fick för mig att jag skulle göra egna chips. Hällde olja i kastrullen och skulle börja skiva potatis. Tiden gick och jag började undra varför det aldrig ville koka... Tills jag kom på att det visst var olja! Jag ställde kastrullen i diskhon och la på ett lock men förmodligen var det vatten på locket för sekunden efter stod köket i lågor.
Jag lyckades (efter att i panik ha ringt på hos grannen, som i sin tur ringde 90000) släcka elden själv och jag kan lova att jag aldrig känt mig ynkligare än när brandmännen kom och ville se att jag släckt ordentligt.

Gissa vem som fick skura väggar och tak den natten! ;)

(Jag har slutat värma olja i kastrull nu)
#6 - 15 november 2004 02:13
Sotaren fixade köksbrand hos mig. Han hade lagt ut tidningar över spisen för att inte skita ned sen hade han troligtvis kommit åt reglagen till spisen innan han gick.. Ajajaj

Annons