Köpt en Brown Moonlight Catfish HJÄLP!

#1 - 12 september 2007 17:28
Hej jag har nyligen köpt en Brown Moonlight Catfish och jag har ett par frågor! ^^'

Äter den fiskar och trivs den med de fiskar jag har i karet?

Dessa fiskar har jag i karet: guldfiskar + en Koi Hane + en 11cm gräskarp + 2 malawi ciklider

Kommer den starta bråk med dessa fiskar? Och det viktigaste av allt...Är den Giftig?
#2 - 12 september 2007 18:28
"Brown moonlight catfish" är väl fortfarande Heteropneustes fossilis - dessa #%¤&# handelsnamn.
Isf kommer den att äta fiskar (fast dina är nog för stora för att bli mat). Så värst bråkig verkar den inte vara, men många fiskar kan bli stressade av nattaktiva malar (speciellt de som är en halvmeter).
Och ja, den är giftig. Mer info här.
#3 - 12 september 2007 19:33
Som så många sagt tidigare med risk för att vara tjatig. Varför inte ta reda på om fisken man köpt äter dom hemma och går att ha tillsammans med dom? Istf att säga när dom redan är köpta: Hjälp funkar det här eller inte.
#4 - 13 september 2007 06:10
eriahl skrev:
Som så många sagt tidigare med risk för att vara tjatig. Varför inte ta reda på om fisken man köpt äter dom hemma och går att ha tillsammans med dom? Istf att säga när dom redan är köpta: Hjälp funkar det här eller inte.

Mena alltså Zoo butiken säger att den är jättesnäll och kommer trivas med dessa fiskar och inte göra något så den var billig och jag passade på att köpa ^^ .
#5 - 13 september 2007 06:42
Aircut64 skrev:
Mena alltså Zoo butiken säger att den är jättesnäll och kommer trivas med dessa fiskar och inte göra något så den var billig och jag passade på att köpa ^^ .

Är det samma zoobutik som sagt att det är helt ok att ha guldfisk och malawiciklider i samma kar? Inte för att vara sån, men de har rätt olika krav på temperatur.
#6 - 13 september 2007 13:43
De sa att Brown Moonlight Catfish trivs ja

Annons