Köpt nytt akvarie och locket rasar in

#1 - 27 maj 2017 14:43
Idag köpte jag ett akvarium på 30l från Aquael deras shrimp set smart. Jag fyllde upp vatten och lade i alla dekorationer, när jag sedan skulle öppna locket så var och är det väldigt ostadigt ( locket ) när jag ska stänga så rasar det in i vattnet och går sönder lite på kanten. Hade sådan tur att inte jag hade flyttat min kampfisk. Är det någon som har någon aning om detta är vanligt eller om det är felkonstruerat? Min närmaste djuraffär där jag köpte det har stängt, men ska åka dit imorgon. Om någon har någon idé vad jag borde göra så skriv det. Har någon annan varit med om något liknade?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 27 maj 2017 16:46
Förstår inte riktigt. Är inte locket ett platt lock som man lägger på "fästen" som sätts fast på glaskanten. Har du inte missat några fästen?
#3 - 27 maj 2017 19:31
Man sätter dit gångjärn men kanske de är odugliga?
Sitter de som i inst,videon? https://www.zoo.se/aquael-shrimp-set-smart-led-10-30l-svart.html
#4 - 27 maj 2017 20:35
Jag har alla tre fästena som redan satt fast på locket. Locket sitter inte fast på akvariet utan vilar bara på kanten även på bakfästena vilket gör att locket bara ligger med små plattor på kanten. Fästena som egentligen bara är små plattor är lite för små och vilar inte säkert och locket kan då när som helst ramla ner om man råkar putta lite bak när man stänger. Hoppas ni förstår vad jag menar. Det var en väldigt konstig konstruktion av locket och själv tycker jag att det borde finnas något på insidan som förhindrar locket från att rasa in.
Tack för era svar!
#5 - 27 maj 2017 22:49
Var det monterat när du köpte det? Har du möjlighet att skicka in en bild? Det låter som om det vore en väldigt ostadig konstruktion, I och för sig inte förvånande...
#6 - 28 maj 2017 19:07
jag har ett sådant 10 liters... det är lika uselt det med.... å vad jag nu köpte det för, går ju inte ha nå fisk i det =P ...

Annons