köpt nytt filter..

#1 - 28 september 2008 11:45
Idag kom jag äntligen iväg till affären och köpte nya saker.
Köpte där ett nytt filter till min 112a.

Blev ett UNIFILTER...

Är detta filter bra?:)
#2 - 28 september 2008 11:46
Är grapefrukt gott?
Bilagor:
#3 - 28 september 2008 11:47
Gaffel skrev:
Är grapefrukt gott?

Nej?:P eller iaf jag tycker inte det, men många tycker det :P
#4 - 28 september 2008 11:54
Gaffel skrev:
Är grapefrukt gott?

:DDet mest korkade inlägget idag, men ganska kul:p!
#5 - 28 september 2008 11:54
Och ungefär där har du ett tvärsnitt över zoopetarnas åsikter i denna frågan..

Frågor som "är praktbotier snälla?" "Är Eheim dyrt" "Vad kostar ett begagnat akvarium" får mig att utveckla svår panikångest..
#6 - 28 september 2008 11:56
Gaffel skrev:
Och ungefär där har du ett tvärsnitt över zoopetarnas åsikter i denna frågan..

Så du menar att jag köpt ett uselt filter?
#7 - 28 september 2008 12:05
Jag ska försöka vara tydlig, ska bara ta en stor klunk kaffe och en snus först..

Du har säkert köpt ett jätte bra filter, det var sättet du ställde din fråga som jag reagerade på, jag har nämligen ingen aning vilket uni filter du har köpt, om det är nytt eller begagnat, om du fick med filtermedium i köpet eller ej.

Om jag skulle skriva att "jag har precis köpt ett vattentest", och fortsätter med "är SERA bra?"
så lämnar jag ganska många frågor obesvarade, tex har jag köpt ett dropptest eller sticktest, samt den viktigaste frågan, är det ett nitrit, pH, kH eller?

Nu till min fråga, tycker du att du köpt ett bra filter och är det ett aquael uni 360?
#8 - 28 september 2008 12:11
Jaha, ojj kanske skulle skriva lite mer exakt..
Ber om ursäkt...

Jag har köopt ett UNIFILTER 500UV från AQUA [COLOR=Red]EL

[/COLOR]
[COLOR=Black]Filtret är på 112 liter, och det drar 500l/timmen.

Det är sprillans nytt, och [/COLOR][COLOR=Black]jag tror det är bra? :)
han i affären sa iaf att han rekomenderade detta filter så jag tror väl på honom.
Har hört att uv filter är bra? Har jag hört rätt?
[/COLOR]
#9 - 28 september 2008 12:19
Enl dom jag hört uttala sig ang just aquaels uni uv-c är effekten av lampan för låg för att funka nån vidare samt att lampan inte går att byta ut när den väl slocknar, men det är ju ett billigt filter.
http://www.pwss.nu/product.php?productid=3851&cat=618&page=1

Om du göder med ex pmdd kommer du att bli tvungen att tillsätta mikrogödningen(NutriSI) med daglig dos i stället för veckodos eftersom uv-c ljuset förstör mikronäringen.
#10 - 28 september 2008 12:22
Köpte mitt för 449.. Men det lär iaf vara bättreän det jag har idag :D
#11 - 28 september 2008 12:25
Kör du igång filtret och utvärdera det här i tråden om ett par veckor. Det blir säkert bra, och som du skriver bra mycket bättre än det gamla:).
#12 - 28 september 2008 17:11
... Du slipper vänta några veckor för att veta om det funkar bra;) jag har flera av unifiltren och de är otroligt tystgående och har grovdimensionerade keramiska impelleraxlar och tack vare att 500, 750, 1000 modellen har dubbla filterpatroner så kan de gå väldigt länge utan att sätta igen! Dock tycker jag att 500.an är snålt till ett 112 Liters och tycker du ska komplettera med ett till, fast kanske den utan uv som är billigare!
#13 - 28 september 2008 18:09
Kör ett AE UNI 500 och ett AE utan UV och det känns fan för litet i mitt 102-liters. På tok för klent flås på UNI'n om man jämför med den utan UV.

//C

Annons