1, Klarar sej körsbärsräkor på enbart algdiet?
2, Uppstår äggfläcken före eller efter befruktning?
Tacksam för svar!
Azur skrev:Jag är inte övertygad om att körsbär äter alger alls. De går visserligen och plockar hela tiden, men jag tror de letar fiskfoder-rester.
"Äggfläcken" är egentligen de honliga könsorganen, och syns från och med när honan blir könsmogen.
Sonja skrev:Jag tycker det ser ut som om äggfläckarna faktiskt är just äggen man ser...???
Kolla dom här två bilderna som inte är just körsbär men White pearl, man ser så tydligt på dom.
På honan som bär rom ser man små början till småfläckar medan på hon som inte bär rom är fläcken väldigt stor och det ser ut som enskilda romkorn. Eller?
Om du har hanar också så det blir någon parning, så kommer honan efter det bära rommen på simbenen under "svansen" tills de kläcks.aggehunk skrev:Som bild nr 2, det vita under skalet. Jag har 3 st körsbärsräkor som inte har rom på bakbenen men har det vita ni snackar om bak på huvudet. Väntas det komma rom på de då ?
Eurydike skrev:Om du har hanar också så det blir någon parning, så kommer honan efter det bära rommen på simbenen under "svansen" tills de kläcks.