Körsbärsräkor och Dvärgciklider

#1 - 26 november 2005 15:31
Jag har ett 115L växtkar med Apistogramma agassizii. Kan jag ha körsbärsräkor i samma kar om jag har rikligt med gömställen, eller kommer apistogramman att käka upp dom?
#2 - 26 november 2005 18:26
Om du köper ett större antal så kommer troligen några att klara sig men de flesta blir med stor sannolikhet ett delikat tillskott på menyn, tyvärr.

Många fiskar "triggas" att ta räkorna precis när man släpper i dem men sedan är de inte lika intresserade och räkorna lär sig att de måste hålla sig gömda under dagen.

Släpp i räkorna på kvällen så att de hinner gömma sig.

Daniel
#3 - 26 november 2005 18:37
Verkar vara ett vågspel det här... Är det någon som har lyckats???
#4 - 26 november 2005 18:50
Kan de här räkorna föröka sig utan salt i akvariet?

Jag tycker de vore bra om det fanns en sektion på zoopet för artbeskrivningar för räkor och skaldjur. Liksom det finns sötvattensfiskar och växter, men det kanske kommer i framtiden.
#5 - 26 november 2005 19:09
jo körsbär förökar sig utan salt!
#6 - 26 november 2005 20:09
[QUOTE=Frågvis]Jag tycker de vore bra om det fanns en sektion på zoopet för artbeskrivningar för räkor och skaldjur. Liksom det finns sötvattensfiskar och växter, men det kanske kommer i framtiden.[/QUOTE]

Håller helt med!!!! Ett par fototävlingar och sen finns det bilder att använda.. :)
#7 - 26 november 2005 20:44
De blir nog ett antal körsbärsräkor i mitt nästa kar. Kanske blir det lite bilder på dom då.

Annons